Digimarkkinointi ja -myyntiLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00DP38
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
Ryhmät
-
LTKV24KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työhön integroitu oppimisväylä:
Osallistut toteutuksen lähiluentoihin lukujärjestyksen mukaisesti tai perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät sekä toteutat ryhmätyötä vastaavan tehtävän omalle työnantajallesi. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.
Opiskelijan työmäärä
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa ja loput itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- LYX4 Opettaja
Vastuuopettaja
Renée Moura
Ryhmät
-
IBKV23SPDigital international business, full-time studies
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
09.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
1 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Renée Moura
Vastuuopettaja
Renée Moura
Ryhmät
-
VOMIIB24SInternational Business, vaihto-opiskelijat
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 06.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
-
LTKV23SP3Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyö toimeksiantona.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 12.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Renée Moura
Vastuuopettaja
Renée Moura
Ryhmät
-
IBKV22SPDigital international business, full-time studies
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
-
LTKV23KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyö toimeksiantona.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 10.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kirsi Soulamo
Vastuuopettaja
Kirsi Soulamo
Ryhmät
-
LTKV22SP3Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.223846/Versions
Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu väylä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttava vaihtoehto
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
Lisäksi aiempaa osaamista tunnustetaan seuraavasti:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen.
Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee useita ulkopuolisia luennoitsijoita/asiantuntijoita sekä työelämä-/TKI-projektien edustajia.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekteja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.
Opintojaksolla toteutetaan työelämäprojekteja.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135 h
Opetukseen ja vierailijaluentoihin osallistuminen (sis.opetuskerroilla tehtäviin ryhmätehtäviin valmistautumisen) 40 h
Työelämäprojekti ryhmätyönä 60 h
Oppimispäiväkirja 35 h
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoja antaa lehtori Kirsi Soulamo kirsi.soulamo@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamista arvioidaan seuraavien osa-alueiden kautta:
- opiskelija käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä (oppimispäiväkirja)
- opiskelija hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia (oppimispäiväkirja)
- opiskelija käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (työelämäprojektin toteuttaminen)
Arviointi perustuu työelämäprojektin toteuttamiseen ryhmätyönä sekä henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan sisältöön ja laatuun.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 31.08.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 10.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 40
Opettaja
- Renée Moura
Vastuuopettaja
Renée Moura
Ryhmät
-
VOMITO23SMatkailu, vaihto-opiskelijat
-
VOMIIB23SInternational Business, vaihto-opiskelijat
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.223846/Versions
Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu väylä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttava vaihtoehto
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
Lisäksi aiempaa osaamista tunnustetaan seuraavasti:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen.
Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee useita ulkopuolisia luennoitsijoita/asiantuntijoita sekä työelämä-/TKI-projektien edustajia.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekteja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.
Opintojaksolla toteutetaan työelämäprojekteja.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135 h
Opetukseen ja vierailijaluentoihin osallistuminen (sis.opetuskerroilla tehtäviin ryhmätehtäviin valmistautumisen) 40 h
Työelämäprojekti ryhmätyönä 60 h
Oppimispäiväkirja 35 h
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoja antaa lehtori Kirsi Soulamo kirsi.soulamo@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamista arvioidaan seuraavien osa-alueiden kautta:
- opiskelija käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä (oppimispäiväkirja)
- opiskelija hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia (oppimispäiväkirja)
- opiskelija käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (työelämäprojektin toteuttaminen)
Arviointi perustuu työelämäprojektin toteuttamiseen ryhmätyönä sekä henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan sisältöön ja laatuun.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
06.02.2023 - 14.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kirsi Soulamo
Vastuuopettaja
Kirsi Soulamo
Ryhmät
-
LTKV22KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.223846/Versions
Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu väylä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttava vaihtoehto
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
Lisäksi aiempaa osaamista tunnustetaan seuraavasti:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen.
Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee useita ulkopuolisia luennoitsijoita/asiantuntijoita sekä työelämä-/TKI-projektien edustajia.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekteja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.
Opintojaksolla toteutetaan työelämäprojekteja.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135 h
Opetukseen ja vierailijaluentoihin osallistuminen (sis.opetuskerroilla tehtäviin ryhmätehtäviin valmistautumisen) 40 h
Työelämäprojekti ryhmätyönä 60 h
Oppimispäiväkirja 35 h
Toteutuksen osien kuvaus
Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoja antaa lehtori Kirsi Soulamo kirsi.soulamo@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä (oppimispäiväkirja)
- hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia (oppimispäiväkirja)
- käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (työelämäprojektin toteuttaminen)
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
06.02.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Renée Moura
Vastuuopettaja
Renée Moura
Ryhmät
-
IBKV21SPDigital international business, full-time studies
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Kirsi Soulamo
Ryhmät
-
LTKV21SP3Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
14.02.2022 - 23.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
-
LTKV21KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 16.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 29.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Sara Czabai-Leppänen
- Jagat Kunwar
Vastuuopettaja
Jagat Kunwar
Ryhmät
-
IBKV20SP1Digital international business, full-time studies
-
IBKV20SP2Digital international business, full-time studies
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot