Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
01.09.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- LYX5 Opettaja
- Vastuuopettaja
- Laura Hakanen
- Ryhmät
-
LTKV24SPLiiketalous, päivätoteutus
-
LTKV24SP3Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
- Opintojakso
- LT00DP38
Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 01.09.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
148
Byod-/teorialuokka (26+1), päärakennus
|
Ma 15.09.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Ma 29.09.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
147
Byod-/teorialuokka (26+1), päärakennus
|
Ke 08.10.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Ma 13.10.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
To 06.11.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
244
Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ma 17.11.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
251
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Ke 03.12.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
244
Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ti 09.12.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019 |
149
Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa
Opiskelumuodot ja -menetelmät
• Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Kouvolan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Lähiopetusta ei lähtökohtaisesti tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojakso koostuu luento-opetuskerroista ja tunnilla tehtävistä yksilö- ja pienryhmätehtävistä.
• Opettajan ohjausta saatavilla lähituntien yhteydessä ja Learn-oppimisalustalla.
• Arvioitavia tehtäviä tehdään itsenäisesti sekä ryhmänä/paritöinä.
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä. / Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa, loput itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot