Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.09.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
LYX5 Opettaja
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
LTKV24SP
Liiketalous, päivätoteutus
LTKV24SP3
Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Opintojakso
LT00DP38

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 01.09.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
148 Byod-/teorialuokka (26+1), päärakennus
Ma 15.09.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
Ma 29.09.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
147 Byod-/teorialuokka (26+1), päärakennus
Ke 08.10.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
Ma 13.10.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
To 06.11.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
244 Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
Ma 17.11.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ke 03.12.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
244 Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 09.12.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3019
149 Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa

Opiskelumuodot ja -menetelmät

• Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Kouvolan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Lähiopetusta ei lähtökohtaisesti tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojakso koostuu luento-opetuskerroista ja tunnilla tehtävistä yksilö- ja pienryhmätehtävistä.
• Opettajan ohjausta saatavilla lähituntien yhteydessä ja Learn-oppimisalustalla.
• Arvioitavia tehtäviä tehdään itsenäisesti sekä ryhmänä/paritöinä.
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä. / Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.

Opiskelijan työmäärä

• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa, loput itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun