Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3021

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Renée Moura
Ryhmät
LTKV24KM5
Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Opintojakso
LT00DP38

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ma 27.01.2025 klo 09:00 - 11:15
(2 t 15 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3021
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ma 17.02.2025 klo 12:15 - 14:30
(2 t 15 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3021
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ma 17.03.2025 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3021
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ma 31.03.2025 klo 14:30 - 17:00
(2 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3021
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ma 28.04.2025 klo 14:45 - 17:00
(2 t 15 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3021
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osallistut toteutuksen lähiluentoihin lukujärjestyksen mukaisesti tai perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät sekä toteutat ryhmätyötä vastaavan tehtävän omalle työnantajallesi. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa ja loput itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun