Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3014
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 12.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Renée Moura
Vastuuopettaja
Renée Moura
Ryhmät
-
IBKV22SPDigital international business, full-time studies
- 10.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 17.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 24.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 31.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 07.02.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 21.02.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 06.03.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 13.03.2024 08:30 - 11:15, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 22.03.2024 11:30 - 14:15, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 25.03.2024 10:00 - 12:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
- 02.04.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
Tavoitteet
Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
Sisältö
Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot