Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 12.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Degree Programme in Digital International Business

Opettaja

  • Renée Moura

Vastuuopettaja

Renée Moura

Ryhmät

  • IBKV22SP
    Digital international business, full-time studies
  • 10.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 17.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 24.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 31.01.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 07.02.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 21.02.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 06.03.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 13.03.2024 08:30 - 11:15, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 22.03.2024 11:30 - 14:15, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 25.03.2024 10:00 - 12:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014
  • 02.04.2024 09:00 - 11:45, Digital marketing and sales LT00DP38-3014

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot