Skip to main content

Customer insight and customer experienceLaajuus (5 cr)

Code: LT00DT58

Credits

5 op

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Materials

Business project (5 ECTS credits)

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

20.01.2025 - 11.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI24SVA
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opintojakson aloitusinfo Teams-tapaamisena 21.1.2025 klo 15.00.

Osion 1 Q&A Teams-tapaamisena 4.2.2025 klo 15.00, osion suoritus 23.2.2025 mennessä.
Osion 2 Q&A Teams-tapaamisena 18.3.2025 klo 15.00, osion suoritus 6.4.2025 mennessä.
Osion 3 Q&A Teams-tapaamisena 22.4.2025 klo 15.00, osion suoritus 11.5.2025 mennessä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

20.01.2025 - 11.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI24SVB
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opintojakson aloitusinfo Teams-tapaamisena 21.1.2025 klo 15.00.

Osion 1 Q&A Teams-tapaamisena 4.2.2025 klo 15.00, osion suoritus 23.2.2025 mennessä.
Osion 2 Q&A Teams-tapaamisena 18.3.2025 klo 15.00, osion suoritus 6.4.2025 mennessä.
Osion 3 Q&A Teams-tapaamisena 22.4.2025 klo 15.00, osion suoritus 11.5.2025 mennessä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • LYX1 Opettaja
Groups
  • LTKV24SP
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Business project (5 ECTS credits)

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Digital International Business
Teachers
  • Harri Tuomola
Teacher in charge

Harri Tuomola

Groups
  • IBKV24SP1
    Digital international business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Business project (5 ECTS credits)

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Digital International Business
Teachers
  • Harri Tuomola
Teacher in charge

Harri Tuomola

Groups
  • IBKV24SP2
    Digital international business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Business project (5 ECTS credits)

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 14.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI24SM
    Business Management, part-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Yksilölliset oppimisväylät

Monimuotototeutuksena toteutettava opintojakso, johon sisältyy sekä itsenäistä työskentelyä että lähiopetusta. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, markkinoinnin lehtori
marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 17.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Susanna Heikkilä
Teacher in charge

Susanna Heikkilä

Groups
  • LTKV24KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämään/TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen käsitteet ja ilmiöt
Asiakaskäyttäytyminen ja erilaiset asiakkaat
Asiakasymmärryksen kartuttaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 10.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • LTKV24KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.

Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin ja/tai TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.

- Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Asiakaskäyttäytyminen

Further information

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustehtävät.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

29.01.2024 - 26.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Digital International Business
Teachers
  • Harri Tuomola
Teacher in charge

Hugh Clack

Groups
  • IBKV23SP
    Digital international business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Business project (5 ECTS credits)

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

15.01.2024 - 05.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI23SVA
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

15.01.2024 - 05.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI23SVB
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 03.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI23SM
    Business Management, part-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 15.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Harri Tuomola
Teacher in charge

Harri Tuomola

Groups
  • LTKV23SP1
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Business project (5 ECTS credits)

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 15.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Harri Tuomola
Teacher in charge

Mari Maunula

Groups
  • LTKV23SP2
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Business project (5 ECTS credits)

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

04.09.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV23KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämään/TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen käsitteet ja ilmiöt
Asiakaskäyttäytyminen ja erilaiset asiakkaat
Asiakasymmärryksen kartuttaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena on opiskelijan ryhmässä ja itsenäisesti suorittamat oppimistehtävät.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

04.09.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV23KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.

Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin ja/tai TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omaan aikatauluun sopien kuitenkin siten, että opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen käsitteet ja ilmiöt
Asiakaskäyttäytyminen ja erilaiset asiakkaat
Asiakasymmärryksen kartuttaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

01.02.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Laura Hakanen
Teacher in charge

Laura Hakanen

Groups
  • LTKV22SP1
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Oppimisalustan materiaali ja siellä ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen oppimistehtävä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin, vertaisarvioon ja itsereflektioon.

Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

16.01.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI22SVA
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimis-/kehittämistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

16.01.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI22SVB
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimis-/kehittämistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 05.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups
  • LTMI22SM
    Business Management, part-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimis-/kehittämistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 31.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV22SP2
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oikealle asiakkaalle työelämään sovellettavia oppimistehtäviä. Opintojakson työelämäyhteistyökumppani ilmoitetaan myöhemmin.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Asiakasymmärryksen kasvattaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 28.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Digital International Business
Teachers
  • Hugh Clack
Teacher in charge

Hugh Clack

Groups
  • IBKV22SP
    Digital international business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Marketing Theory, 3rd Edition, Baker & Saren
Marketing: an introduction, 4th Edition, Masterson, Philips, Picton

Yksilölliset oppimisväylät

Course is planned as part of daytime studies according to timetables.

TKI ja työelämäyhteistyö

Customer related projects carried out during the course.

Tentit ja muut määräajat

There will be no exam and no re-attempts for this course.

Toteutuksen osien kuvaus

What does the customer process mean and what is its role in business.
How do consumers, companies and organizations differ as customers.
What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it.
How are customer relationships built, maintained and developed.
What are the components of good customer service.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Evaluation will be based on participation, group discussions, completed tasks and main course assignment.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 28.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Laura Hakanen
  • Mari Hämäläinen
  • Katariina Palmu
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV22KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oikealle asiakkaalle työelämään sovellettavia oppimistehtäviä. Opintojakson työelämäyhteistyökumppanina on Merikeskus Vellamo.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Erilaiset asiakkaat
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakassuhteiden ylläpito ja kehittäminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena on opiskelijan ryhmässä ja itsenäisesti suorittamat oppimistehtävät.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 28.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 80

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV22KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.

Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin sovellettavia oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Erilaiset asiakkaat
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakassuhteiden ylläpito ja kehittäminen
Hyvä asiakaspalvelu

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

17.01.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV21SP1
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Materiaalit Learnissa.

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyksen mukainen opetus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia itsenäisesti ja ryhmässä tehtävää työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasymmärrys, asiakaskokemus ja asiakaspalvelu.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen niiden kautta.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

17.01.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV21SP2
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Materiaalit Learnissa.

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyksen mukainen opetus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia itsenäisesti ja ryhmässä tehtävää työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasymmärrys, asiakaskokemus ja asiakaspalvelu.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen niiden kautta.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

17.01.2022 - 29.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Degree Programme in Digital International Business
Teachers
  • Hugh Clack
Teacher in charge

Harrison Okuogume

Groups
  • IBKV21SP
    Digital international business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Marketing Theory, 3rd Edition, Baker & Saren
Marketing: an introduction, 4th Edition, Masterson, Philips, Picton

Yksilölliset oppimisväylät

Course is planned as part of daytime studies according to timetables.

TKI ja työelämäyhteistyö

Customer related projects carried out during the course.

Tentit ja muut määräajat

There will be no exam and no re-attempts for this course.

Toteutuksen osien kuvaus

What does the customer process mean and what is its role in business.
How do consumers, companies and organizations differ as customers.
What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it.
How are customer relationships built, maintained and developed.
What are the components of good customer service.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Evaluation will be based on participation, group discussions, completed tasks and main course assignment.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 06.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
Teacher in charge

Heli Juntunen

Groups
  • LTMI21SM
    Business Management, part-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
Teacher in charge

Heli Juntunen

Groups
  • LTMI21SVA
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
Teacher in charge

Heli Juntunen

Groups
  • LTMI21SVB
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge