Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT58-3043
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
20.01.2025 - 11.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI24SVBLiiketalous, verkkototeutus
- 21.01.2025 15:00 - 16:00, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3043
- 04.02.2025 15:00 - 15:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3043
- 18.03.2025 15:30 - 16:00, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3043
- 22.04.2025 15:00 - 15:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3043
Tavoitteet
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opintojakson aloitusinfo Teams-tapaamisena 21.1.2025 klo 15.00.
Osion 1 Q&A Teams-tapaamisena 4.2.2025 klo 15.00, osion suoritus 23.2.2025 mennessä.
Osion 2 Q&A Teams-tapaamisena 18.3.2025 klo 15.00, osion suoritus 6.4.2025 mennessä.
Osion 3 Q&A Teams-tapaamisena 22.4.2025 klo 15.00, osion suoritus 11.5.2025 mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaavat tiedot