Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT58-3034
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 10.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTKV24KMLiiketalous, monimuoto
- 05.09.2024 16:30 - 17:15, Aloitusinfo: Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3034
Tavoitteet
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.
Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin ja/tai TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.
- Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Asiakaskäyttäytyminen
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustehtävät.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaavat tiedot