•   Customer-oriented marketing LT00AA93-3048 13.09.2021-31.12.2021  5 credits  (LTKV21SP2) +-
    Learning outcomes of the course
    You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
    Course contents
    What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

    Name of lecturer(s)

    Katariina Palmu

    Mode of delivery

    60% Face-to-face, 40% Distance learning

    Recommended or required reading

    Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
    Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    13.09.2021 - 31.12.2021

    Enrollment date

    23.08.2021 - 29.08.2021

    5 credits

    Group(s)
    • LTKV21SP2
    Seats

    20 - 60

    Unit, in charge

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (not translated)

    Teacher(s)

    Katariina Palmu

    Programme(s)

    Degree Programme in Business Management

    Unit location

    Kouvola Campus

    Virtual proportion

    2 credits

    Evaluation scale

    1-5

    Content periodicity

    Osa kurssin suoritusta on pienryhmissä tehtävä yritysanalyysi opiskelijoiden valitsemista yrityksistä. Tämä yritysanalyysi on osa myös Yritystoiminta ja yrittäjyys -opintojaksoa. Voit kuitenkin osallistua kurssille, vaikka et opiskelisi samanaikaisesti Yritystoiminta ja yrittäjyys -opintojaksolla. (not translated)

    Students use of time and load

    n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä). (not translated)