Skip to main content

Ecosystem of games (5 cr)

Code: PO00DN32-3002

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.11.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Niina Mässeli
Marko Oras
Teacher in charge
Marko Oras
Groups
POKT20SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00DN32
No reservations found for realization PO00DN32-3002!

Objective

You know the different financing models in the game industry and understand the basics of game company business.
You are able to choose the right publication platforms for your product and understand the effect of different cultures on the revenue logic of games.

Content

How is the price of a game determined?
What actions must be taken in marketing, publishing and commercialising games?
What is the cost account of a specific game?

Evaluation

Students are able to
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- work together with customers, users and target groups.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.

Study forms and methods

Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

RDI and work-related cooperation

Yhteistyötä peliohjelmoinnin koulutusta tukevien hankkeiden kanssa. Opiskelijat tähtäävät oman tuotteen julkaisuun tai työelämälähtöiseen prototyyppiin.

Timing of exams and assignments

Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.

Student workload

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia

Further information

Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 14 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty teemat: Peliteollisuus, Laki ja sopimukset, Yritystoiminta, Yritystoiminta pelialalla, Peliprojektit, Mobiilipelien ekosysteemit, Konsolien ekosysteemit, PC-pelien ekosysteemit, Monetisaatio, Markkinointi, Valmistautuminen julkaisuun, Pelin julkaisu, Julkaisun jälkeen ja opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen.

Go back to top of page