Skip to main content

Customer insight and customer experience (5 cr)

Code: AV00DF35-3005

General information


Enrollment
06.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 17.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Course
AV00DF35
No reservations found for realization AV00DF35-3005!

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight in to it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Evaluation

You know how to
a.use professional vocabulary systematically
b.look for information in the key information sources of the field
d. work together with customers, users and target groups

Course material

Learnissa oleva aineisto.

Timing of exams and assignments

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.
Tehtävät ja mahdolliset tentit arvioidaan pistein.

Student workload

5 op opinnot edellyttävät noin 135 tuntia itsenäistä verkko-opiskelua.

Course part description

Mitkä ovat mahdollisten ja olemassa olevien asiakkaiden ostamiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät?
Tunnista kuluttajan ostoprosessin eri vaiheet ja organisaatioiden asiakaskäyttäytymisen erityispiirteet.
Miten asiakasymmärrystä rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään?

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n minipolun kokonaisuuteen.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaat kuvata kuluttajan ja organisaation ostoprosessin vaiheita. Osaat analysoida yrityksen asiakastyön osatekijöitä ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.

a. Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.

Qualifications

Customer-oriented marketing

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Go back to top of page