Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3017
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ajoitus
02.09.2019 - 30.11.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marita Kankaanranta
Vastuuopettaja
Marita Kankaanranta
Ryhmät
-
LTKV19SP1Liiketalous, päivätoteutus, julkishallinto ja juridiikka
-
LTKV19SP2Liiketalous, päivätoteutus, taloushallinto
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Oppikirja: Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita Publishing
Muu opettajan osoittama opiskelumateriaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestykseen merkityt lähiopetustunnit ja itsenäisiä tehtäviä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti (60%) sekä arvioitavat tehtävät (40%) arvosana-asteikolla 1-5.