Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2019 - 30.08.2019

Ajoitus

02.09.2019 - 30.11.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 70

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marita Kankaanranta

Vastuuopettaja

Marita Kankaanranta

Ryhmät

  • LTKV19SP1
    Liiketalous, päivätoteutus, julkishallinto ja juridiikka
  • LTKV19SP2
    Liiketalous, päivätoteutus, taloushallinto

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Oppikirja: Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita Publishing
Muu opettajan osoittama opiskelumateriaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestykseen merkityt lähiopetustunnit ja itsenäisiä tehtäviä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti (60%) sekä arvioitavat tehtävät (40%) arvosana-asteikolla 1-5.