Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen ja palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY44-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.04.2021 - 25.04.2021

Ajoitus

06.09.2021 - 12.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Heli Juntunen

Vastuuopettaja

Heli Juntunen

Ryhmät

  • LTMI19SVA
    Liiketalous, verkkototeutus

Tavoitteet

Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.

Sisältö

Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten asiakaskokemukset otetaan huomioon palvelukehityksen perustana?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Miten palvelumuotoilun prosessi etenee?
Mitä tarkoittaa palvelujen tuotteistaminen?

Opiskelumateriaali

Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum Media. Saatavilla myös e-kirjana.

Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent. Saatavilla myös e-kirjana: kirjautumalla Haka-tietokantaan teos on vapaasti luettavissa sähköisenä versiona.

Arviointiasteikko

1-5