•   Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen ja palvelumuotoilu LT00CY44-3010 06.09.2021-12.12.2021  5 op  (LTMI19SVA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
    Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen menetelmiä.
    Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
    Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
    Opintojakson sisältö
    Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
    Miten asiakaskokemukset otetaan huomioon palvelukehityksen perustana?
    Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
    Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
    Miten palvelumuotoilun prosessi etenee?
    Mitä tarkoittaa palvelujen tuotteistaminen?

    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Heli Juntunen

    Toteutustapa

    Virtuaaliopetus

    Opiskelumateriaali

    Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum Media. Saatavilla myös e-kirjana.

    Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent. Saatavilla myös e-kirjana: kirjautumalla Haka-tietokantaan teos on vapaasti luettavissa sähköisenä versiona.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    06.09.2021 - 12.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    12.04.2021 - 25.04.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)
    • LTMI19SVA
    Paikkoja

    20 - 60

    Vastuuyksikkö

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

    Opettaja(t)

    Heli Juntunen

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    E-kampus

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    1-5