Services marketingLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KV00DP15
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Vastuuhenkilö
- Elisa Kaasinen
Osaamistavoitteet
Ymmärrät ja osaat toteuttaa tärkeimmät strategiset erot tavaroiden markkinoinnin ja palvelujen välillä (aineettomuus, erottamattomuus, pilaantuvuus ja heterogeenisyys).
Ymmärrät ja osaat soveltaa palvelun laadun keskeisiä näkökohtia.
Ymmärrät ja osaat kehittää avainstrategioita, jotka liittyvät palvelupohjaisten yritysten kysynnän ja tarjonnan hallintaan.
Osaat tuottaa strategisoimalla kilpailuetua, kun se liittyy palveluiden markkinointiin.
Osaat soveltaa erilaisia palveluiden markkinointiperiaatteita ja -strategioita hyvinvointipohjaisten palveluyritysten yhteydessä.
Sisältö
Opintojaksolla tutkitaan keskeisiä strategisia eroja tavaroiden ja palvelujen välillä (intiaalisuus, erottamattomuus, pilaantuvuus ja heterogeenisyys) ja keskittyy keskeisiin palveluiden markkinointiin liittyviin kysymyksiin, kuten palvelun laatuun, tarjonnan ja kysynnän hallintaan palvelussa, palveluiden luomiseen ja ylläpitoon, kilpailuetua ja erilaisia palvelustrategiaan liittyviä täytäntöönpanokysymyksiä. Erityistä huomiota kiinnitetään palveluiden markkinointiin hyvinvointipohjaisten palveluyritysten yhteydessä.