UrheilumarkkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: AV00EJ39
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
- Ymmärrät markkinoinnin perusteet ja eri osa-alueet urheilukontekstissa
- Tunnistat markkinoinnin erityispiirteet ja haasteet urheiluliiketoiminnassa
- Tiedät markkinoinnin roolit urheiluorganisaatiossa
- Ymmärrät ja osaat analysoida, suunnitella ja kehittää markkinointia urheiluorganisaatioissa ja urheilutapahtumien yhteydessä.
Sisältö
- Markkinoinnin suunnittelu, markkinoinnin kilpailukeinot ja digitaalisuus
- Urheilumarkkinoinnin keinot ja erityispiirteet
- Urheiluorganisaation brändin rakentaminen
- Tapahtumien tuotteistaminen
- Varainhankinta, sponsorointi, kumppanuudet ja sidosryhmäsuhteet
Arviointi
Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.