Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.10.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Opettajat
- Suvi Pylvänen
- Maarit Vahvanen
- Vastuuopettaja
- Suvi Pylvänen
- Ryhmät
-
GDKV18SPGame design, full-time studies
- Opintojakso
- GD00CU20
Tavoitteet
Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.
Sisältö
Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?
Opiskelumateriaali
- One or two courses in business and administration is expected.
- Lecture notes from the instructor
- Other readings suggested by the instructor
- Following text-book: Chaffey, D. (2015). Digital Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice. Harlow: Pearson Education Limited.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
At the end of the study unit, students should be able to:
• Describe the characteristics of the digital economy
• Identify environmental factors impacting organization’s digital business strategy
• Analyze and manage requirements for digital business systems
• Describe how digital infrastructure supports and enhance functional areas and business processes
• Outline potential technological solutions to build a digital business infrastructure
• Evaluate the effectiveness of business and revenue models for digital businesses
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Resit exams takes place on specific times during the academic. Registration and acceptance of registration is necessary before the resit exam takes place.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The maximum number of points obtainable from the course is 100. There will be 3 theme specific tasks each worth 20%. In addition, each individual will complete a development project worth 40%. The instructions for the development project will be provided later in a separate document. There will be some points allocated for the attendance and class activities.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.