Tieto ja tiedonhallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: DH00DH30-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisen koulutus (ylempi amk, Terveys- ja hyvinvointialat)
- Opettajat
- Haija Muhonen
- Vastuuopettaja
- Haija Muhonen
- Ryhmät
-
DHMI20SY_60Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk
-
DHMI20SY_90Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk
- Opintojakso
- DH00DH30
Tavoitteet
Tunnistat hyvinvointiin liittyvää monimuotoista digitaalista tietoa. Ymmärrät tietojen hallintaan liittyviä keskeisiä käsitteitä ja osaat soveltaa digitaalisen tiedonhallinnan periaatteita.
Ymmärrät tietojärjestelmien roolin tiedon hyödyntämisessä.
Ymmärrät tiedon turvaamisen merkityksen ja keskeiset keinot.
Sisältö
Millaista digitaalista tietoa hyvinvointiin liittyy?
Miten digitaalinen tieto saadaan käyttöön ja miten sitä käsitellään tietojärjestelmissä?
Miten tietoturvaa toteutetaan?
Opiskelumateriaali
Kaikki tarvittava opiskelumateriaali löytyy verkko-oppimisympäristöstä opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Opintojakso toteutetaan lähi- ja verkko-opintoina.
Opintojaksolla tehdään yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä kokoava raportti opintojakson aiheista.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistyömäärä opintojaksolla on 135h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan opintojakson aikana laadittavien tehtävien ja raporttien perusteella. Ei tenttiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Osaat:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
e) arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä kehittämisen näkökulmasta