Siirry suoraan sisältöön

Business Process Development (5 op)

Toteutuksen tunnus: MB00ED81-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.01.2021 - 29.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 02.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Opetuskielet
englanti
Paikat
12 - 30
Koulutus
Master's Degree Programme in International Business Management
Opettajat
Jagat Kunwar
Vastuuopettaja
Jagat Kunwar
Ryhmät
MBKV21KY
International business management, master studies
Opintojakso
MB00ED81
Toteutukselle MB00ED81-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat tunnistaa liiketoiminnan mallinnuksen komponentit.
Osaat tehdä arvoehdotuksen ja osaat toimittaa sen.
Osaat analysoida liiketoimintaympäristöjä.
Osaat tunnistaa ja hyödyntämään keskeisiä liiketoimintamalleja ja hinnoittelumalleja?

Sisältö

Mitkä ovat liiketoiminnan mallintamisen komponentit (esim. - BMC, Lean Canvas)?
Kuinka muotoilla arvolupaus ja toteuttaa se?
Mitä ovat alustapohjaiset liiketoimintamallit?
Mitkä ovat tärkeimmät liiketoimintamalli- ja hinnoittelumallit?

Opiskelumateriaali

Lecture notes and other readings provided by the instructor
Following text-books to deepen understanding on the subject matter

Gassmann, O., Frankenberger, K. & Csik, M., 2015. The Business Model Navigator. Harlow, England: Pearson.
Johnson, G., Scholes, K. & Whittington, R., 2008. Exploring Corporate Strategy: Text & Cases. 8th ed. Harlow, England: Pearson Education Limited.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Etiemble, F. & Smith, A., 2020. The Invincible Company. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc..
Osterwalder, A. et al., 2014. Value Proposition Design. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc..
Parker, G. G., Alstyne, M. W. V. & Choudary, S. P., 2018. Platform Revolution: How networked markets are transforming the economy and how to make them work for you. New York: W. W. Norton & Company.
Rogers, D. L., 2016. The Digital Transformation Playbook: Rethink your business for the digital age. New York: Columbia Business School Publishing.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

At the end of the study unit, students should be able to:

Use strategic management tools to analyze their business
Recognize and respond to challenges due to digital disruption
Identify and reconfigure components of the business model
Design customized value propositions for customers
Plan and develop a business idea in digital platforms

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

There will be approximately 5 specific take-away tasks that students must complete after the end of each themes (each worth 10%). At the end, there will be an additional report based on the five tasks already completed worth 50%. The exact deadline will be decided during the classes.It is essential to complete all the tasks and obtain at least half points from each of the assignments in order to pass both courses. The details regarding course tasks will be handed out as the course progresses.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun