Business Process Development (5 op)
Toteutuksen tunnus: MB00ED81-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
21.01.2021 - 29.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2021 - 02.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 12 - 30
- Koulutus
- Master's Degree Programme in International Business Management
- Opettajat
- Jagat Kunwar
- Vastuuopettaja
- Jagat Kunwar
- Ryhmät
-
MBKV21KYInternational business management, master studies
- Opintojakso
- MB00ED81
Tavoitteet
Osaat tunnistaa liiketoiminnan mallinnuksen komponentit.
Osaat tehdä arvoehdotuksen ja osaat toimittaa sen.
Osaat analysoida liiketoimintaympäristöjä.
Osaat tunnistaa ja hyödyntämään keskeisiä liiketoimintamalleja ja hinnoittelumalleja?
Sisältö
Mitkä ovat liiketoiminnan mallintamisen komponentit (esim. - BMC, Lean Canvas)?
Kuinka muotoilla arvolupaus ja toteuttaa se?
Mitä ovat alustapohjaiset liiketoimintamallit?
Mitkä ovat tärkeimmät liiketoimintamalli- ja hinnoittelumallit?
Opiskelumateriaali
Lecture notes and other readings provided by the instructor
Following text-books to deepen understanding on the subject matter
Gassmann, O., Frankenberger, K. & Csik, M., 2015. The Business Model Navigator. Harlow, England: Pearson.
Johnson, G., Scholes, K. & Whittington, R., 2008. Exploring Corporate Strategy: Text & Cases. 8th ed. Harlow, England: Pearson Education Limited.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Etiemble, F. & Smith, A., 2020. The Invincible Company. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc..
Osterwalder, A. et al., 2014. Value Proposition Design. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc..
Parker, G. G., Alstyne, M. W. V. & Choudary, S. P., 2018. Platform Revolution: How networked markets are transforming the economy and how to make them work for you. New York: W. W. Norton & Company.
Rogers, D. L., 2016. The Digital Transformation Playbook: Rethink your business for the digital age. New York: Columbia Business School Publishing.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
At the end of the study unit, students should be able to:
Use strategic management tools to analyze their business
Recognize and respond to challenges due to digital disruption
Identify and reconfigure components of the business model
Design customized value propositions for customers
Plan and develop a business idea in digital platforms
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
There will be approximately 5 specific take-away tasks that students must complete after the end of each themes (each worth 10%). At the end, there will be an additional report based on the five tasks already completed worth 50%. The exact deadline will be decided during the classes.It is essential to complete all the tasks and obtain at least half points from each of the assignments in order to pass both courses. The details regarding course tasks will be handed out as the course progresses.
Arviointiasteikko
1-5