Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: WM00EJ59-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 28.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 40
Koulutus
Degree Programme in Wellbeing Management
Opettajat
Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
WMMI22SP
Wellbeing Management, päivätoteutus
Opintojakso
WM00EJ59
Toteutukselle WM00EJ59-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä.
Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa.
Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät.
Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden brändin elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina?
Millaisia ovat venäläiset toimintatavat ja toimintakulttuuri alallasi?
Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa?
Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään?
Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa?
Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Arviointi

a) Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn ja markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Opiskelumateriaali

All course sections and related materials and assignments are available as soon as the course opens.

TKI ja työelämäyhteistyö

Visiting lecturers, and experts in this field.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Your studies are scheduled according to the assignments.

Opiskelijan työmäärä

The scope of the course is 5 credits: 1 cr = 27 working hours, this course requires approximately 135 working hours.

Toteutuksen osien kuvaus

The course consists of three sections, each with relevant material, literature, articles and videos. Learning and revision tasks are included in every section.

Lisätietoja opiskelijoille

The course starts on September 5, 2022, when you can log in to the course platform.

The course is completed entirely online (Xamk Learn) and according to the schedule provided.
The platform of the course contains Video Lectures, assignments and most of the necessary materials.The assignments are multiple-choice exams, discussion assignments and analysis assignments. This course includes also appr. 5-7 meetings online (Teams)

Teacher: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

a) Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn ja markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Arviointikriteeristö vastaa arvosanaa 3.

Siirry alkuun