Puutuotteen suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT33-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.11.2022 - 18.11.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.03.2023 - 24.04.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 20
- Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Opettajat
- Janne Rauvola
- Vastuuopettaja
- Heli Abdel-Rahman
- Ryhmät
-
BTMKV22KPBiotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus
- Opintojakso
- MU00DT33
Tavoitteet
- osaat valita sopivat materiaalit ja hyödyntää niitä tarkoituksenmukaisesti tuotesuunnittelussa
- osaat valita suunnittelun lopputuloksen kannalta sopivimmat valmistusmenetelmät
Sisältö
Mitä tulee ottaa huomioon suunniteltaessa puutuotteita?
Millainen on toimiva, kestävä ja käytettävä puu- tai puupohjainentuote?
Arviointi
Opiskelija osaa
3a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
3b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
3c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
3e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
3g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi