Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 06.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
LTKV23SP3
Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Opintojakso
LT00DP38

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 34 t 15 min.

Aika Aihe Tila
To 05.09.2024 klo 12:45 - 16:15
(3 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
244 Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 10.09.2024 klo 10:15 - 14:15
(4 t 0 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
Ti 17.09.2024 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Ryhmätyöpaja: Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Pe 27.09.2024 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
149 Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
Ke 02.10.2024 klo 12:45 - 16:15
(3 t 30 min)
Ryhmätyöpaja: Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
Ma 07.10.2024 klo 10:00 - 13:45
(3 t 45 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
Ke 16.10.2024 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
KOHOA_TAPAHTUMA Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
Ma 04.11.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
MMA:n tilaisuus myynnin ja markkinoinnin opiskelijoille & alan ammattilaisille
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Ma 11.11.2024 klo 10:00 - 12:30
(2 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
141 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Ma 25.11.2024 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3016
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyö toimeksiantona.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun