Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden palveluprosessit (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU76-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Vastuuopettaja
Natalia Kushcheva
Ryhmät
MRMI23KV
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
MRMI22SP
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
MRKT22SV
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Opintojakso
MR00DU76
Toteutukselle MR00DU76-3007 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat tunnistaa tulevaisuuden ilmiöitä palveluprosesseihin liittyen
Osaat analysoida tulevaisuuden haasteita ja niiden vaikutusta palveluprosesseihin
Osaat etsiä käytännön ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin

Sisältö

Miten etsit ja tulkitset ennakointitietoa tulevaisuuden palveluprosesseista?
Miten palveluprosessit muuttuvat tulevaisuudessa?
Miten teknologia muuttaa palveluprosesseja?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Arviointi

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.

Suositeltavat oppikirjat:
- Grönroos, C., 2015 Service management and marketing: managing the service profit logic
- Gössling, S.,2022 The sustainable chef: the environment in culinary arts, restaurants, and hospitality

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opetus tapahtuu verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehdään kolme erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu kolmen eri toteutuksen alle:
- Siirry digitaalisuuteen
- Vierasvieras odottaa henkilökohtaista vuorovaikutusta
- Matkatietoa Suomesta

Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 3-4:
- Tunne ja määrittele palveluprosessien tulevaisuus, laatu, käytettävyys ja asiakaskokemus.
- Ymmärtää ja arvioida palveluprosessien tulevaisuutta ja haasteita sekä antaa kehityssuosituksia.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa tulevaisuuden palveluprosesseihin liittyvän kehittämistehtävän ja ymmärtää taustalla olevan teorian.

Siirry alkuun