Siirry suoraan sisältöön

Ympäristöseurannan perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: YT00AF56-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Metsätalouden ja elintarvike- ja ympäristöteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Ympäristöteknologian koulutus
Opettajat
Anne Vaarasuo
Arto Sormunen
Vastuuopettaja
Anne Vaarasuo
Ryhmät
YTMI23SM
Ympäristöteknologia, monimuoto
Opintojakso
YT00AF56

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 45 min.

Aika Aihe Tila
La 18.01.2025 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 24.01.2025 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
A238 Teorialuokka
La 15.02.2025 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
To 13.03.2025 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
La 29.03.2025 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
La 29.03.2025 klo 12:00 - 13:30
(1 t 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 11.04.2025 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 09.05.2025 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 23.05.2025 klo 08:15 - 09:45
(1 t 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
A238 Teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat ja tiedät ympäristömme nykytilan, mutta toisaalta tunnistat myös haasteet ja odotettavissa olevat muutokset. Tiedät tärkeimpiä ympäristön seurannassa käytettäviä menetelmiä sekä seurannan kohteita ja tavoitteita. Osaat tunnistaa ympäristömme muutostekijöitä sekä niiden välisiä vuorovaikutuksia sekä tunnet keskeiset käsitteet. Osaat ja tiedät eri toimijat erilaisen ympäristötiedon tuottajina ja tallentajina. Opit myös hankkimaan kerättyä ympäristötietoja erilaisista lähteistä. Sinä myös osaat ja tunnistat uudet teknologiat ja menetelmät ympäristöntilan seurannassa.

Sisältö

Mitä varten ja millaista tietoa ympäristön tilasta kerätään?
Mikä on elinympäristömme nykytila ja tulevaisuuden muutokset?
Kuka seurantatietoa tuottaa ja miten tietoa hyödynnetään?
Millaisia erilaisia näytteenottokohteita on olemassa?
Mistä löydän tietoa ympäristömme tilasta?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Toteutus sisältää kaksi lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella ja lisäksi aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan pääosin arkipäivinä klo 8-16 välillä, mutta toteutukseen sisältyy myös opetusta viikonloppuna.

Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja tuntitehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan työelämä yhteistyötä mahdollisuuksien mukaan.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehdään oppimispäiväkirja, jota työstetään koko kurssin ajan. Oppimispäiväkirja arvioidaan. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 h, josta n. 30 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja muuta työskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 105 h itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä, joihin myös oppimispäiväkirja lukeutuu.

Toteutuksen osien kuvaus

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Siirry alkuun