Ympäristöseurannan perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: YT00AF56-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Metsätalouden ja elintarvike- ja ympäristöteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Ympäristöteknologian koulutus
- Opettajat
- Anne Vaarasuo
- Arto Sormunen
- Vastuuopettaja
- Anne Vaarasuo
- Ryhmät
-
YTMI23SMYmpäristöteknologia, monimuoto
- Opintojakso
- YT00AF56
Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
La 18.01.2025 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 24.01.2025 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
A238
Teorialuokka
|
La 15.02.2025 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 13.03.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
La 29.03.2025 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
La 29.03.2025 klo 12:00 - 13:30 (1 t 30 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 11.04.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 09.05.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 23.05.2025 klo 08:15 - 09:45 (1 t 30 min) |
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015 |
A238
Teorialuokka
|
Tavoitteet
Osaat ja tiedät ympäristömme nykytilan, mutta toisaalta tunnistat myös haasteet ja odotettavissa olevat muutokset. Tiedät tärkeimpiä ympäristön seurannassa käytettäviä menetelmiä sekä seurannan kohteita ja tavoitteita. Osaat tunnistaa ympäristömme muutostekijöitä sekä niiden välisiä vuorovaikutuksia sekä tunnet keskeiset käsitteet. Osaat ja tiedät eri toimijat erilaisen ympäristötiedon tuottajina ja tallentajina. Opit myös hankkimaan kerättyä ympäristötietoja erilaisista lähteistä. Sinä myös osaat ja tunnistat uudet teknologiat ja menetelmät ympäristöntilan seurannassa.
Sisältö
Mitä varten ja millaista tietoa ympäristön tilasta kerätään?
Mikä on elinympäristömme nykytila ja tulevaisuuden muutokset?
Kuka seurantatietoa tuottaa ja miten tietoa hyödynnetään?
Millaisia erilaisia näytteenottokohteita on olemassa?
Mistä löydän tietoa ympäristömme tilasta?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Toteutus sisältää kaksi lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella ja lisäksi aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan pääosin arkipäivinä klo 8-16 välillä, mutta toteutukseen sisältyy myös opetusta viikonloppuna.
Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja tuntitehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan työelämä yhteistyötä mahdollisuuksien mukaan.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään oppimispäiväkirja, jota työstetään koko kurssin ajan. Oppimispäiväkirja arvioidaan. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 h, josta n. 30 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja muuta työskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 105 h itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä, joihin myös oppimispäiväkirja lukeutuu.
Toteutuksen osien kuvaus
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.