Non-lineaarinen tarinankerronta ja käsikirjoittaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU12-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.01.2025 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 22
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 20.02.2025 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Non-linear storytelling and script writing GD00CU12-3016 |
006
FUEL, Future Experience Lab, paja
|
To 20.02.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Non-linear storytelling and script writing GD00CU12-3016 |
006
FUEL, Future Experience Lab, paja
|
To 03.04.2025 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Non-linear storytelling and script writing GD00CU12-3016 |
006
FUEL, Future Experience Lab, paja
|
To 03.04.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Non-linear storytelling and script writing GD00CU12-3016 |
006
FUEL, Future Experience Lab, paja
|
To 08.05.2025 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Non-linear storytelling and script writing GD00CU12-3016 |
006
FUEL, Future Experience Lab, paja
|
To 08.05.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Non-linear storytelling and script writing GD00CU12-3016 |
006
FUEL, Future Experience Lab, paja
|
Tavoitteet
Ymmärrät tarinan dramaturgisen rakenteen.
Ymmärrät tarinan tunnerakenteen.
Tiedät kuinka kehittää päähenkilöä ja muita tarinan hahmoja.
Tunnet kohtauksen rakenteen ja miten se yhdistetään muihin kohtauksiin.
Tiedät kuinka luoda uskottava vuoropuhelu, joka tukee tarinaa.
Tiedät kuinka yhdistää interaktiivinen peli lineaariseen tarinaan.
Tunnet epälineaarisen tarinankerronnan perusrakenteet.
Tiedät prosessin, menetelmät ja työkalut onnistuneen käsikirjoituksen kirjoittamiseen.
Osaat pitchata tarinasi tiivistelmän avulla.
Sisältö
Kuinka käynnistää käsikirjoitusprosessi?
Kuinka luoda uskottava hahmo?
Kuinka luoda uskottava vuoropuhelu?
Kuinka luoda loistava kohtaus?
Kuinka luoda dramaturgian hyvä rakenne?
Kuinka luoda tarinaan jännitystä tai komediaa?
Mikä on ero lineaarisen ja epälineaarisen tarinankerronnan välillä?
Kuinka tarinoita välitetään peleissä?
Kuinka esitellä tarina kirjallisessa muodossa?
Arviointi
- käyttää ammatillista sanastoa systemaattisesti työskennellessään osana käsikirjoitustiimiä ja osana pitchausta
- etsiä tietoja kentän tärkeimmistä tietolähteistä
- käyttää ammattialan avainmalleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
- työskentele tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmän kontaktipäivinä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehdyt kurssitehtävät