Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen ja palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY44-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.09.2021 - 12.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Heli Juntunen
Ryhmät
LTMI19SVB
Liiketalous, verkkototeutus
Opintojakso
LT00CY44
Toteutukselle LT00CY44-3011 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.

Sisältö

Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten asiakaskokemukset otetaan huomioon palvelukehityksen perustana?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Miten palvelumuotoilun prosessi etenee?
Mitä tarkoittaa palvelujen tuotteistaminen?

Arviointi

e) Osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen kehittämis- ja arviointimenetelmät ja perustella valintasi
f) osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa

Opiskelumateriaali

Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum Media. Saatavilla myös e-kirjana.

Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent. Saatavilla myös e-kirjana: kirjautumalla Haka-tietokantaan teos on vapaasti luettavissa sähköisenä versiona.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun