Siirry suoraan sisältöön

Esimies asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY56-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2020 - 26.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Sari Toijonen-Kunnari
Vastuuopettaja
Sari Toijonen-Kunnari
Ryhmät
LTMI18SM
Liiketalous, monimuoto
LTMI17SM
Liiketalous, monimuoto
LTMI17SPA
Liiketalous, päivätoteutus
LTMI17SPB
Liiketalous, päivätoteutus
Opintojakso
LT00CY56
Toteutukselle LT00CY56-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta.
Osaat hankkia ja ylläpitää asiakkuuksia.
Osaat arvioida ja hyödyntää monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden.

Sisältö

Miten seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä esimiestyön näkökulmasta?
Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia?
Miten hyödynnät monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä?
Miten arvioit, ja kehität esimiesosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden?

Arviointi

d.Osaat arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät ja perustella valinnan
f. Osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa

Opiskelumateriaali

Learn aineisto ja opiskelijan itse hankkima aineisto. Osia seuraavista teoksista:
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PSkustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi
esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika.
Helsinki: WSOYpro.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

5 opn opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esimiehen tehtävien tunteminen asiakkuuden kehittämisessä henkilöstön, asiakkaiden ja prosessien osalta ja tiedon soveltaminen oppimistehtävissä. Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Itsearviointi ja vertaisarviointi.

Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa (a)
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti (b)
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja
tekniikat ja perustella valinnan (e)

Esitietovaatimukset

Suositellaan asiakasymmärryksen ja asiakaspalvelun sekä esimiestyön kehittämisen perusteiden osaamista.

Siirry alkuun