Siirry suoraan sisältöön

Tutki, kehitä, raportoi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MO00DB99-3028

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2019 - 21.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Naprapaattikoulutus
Opettajat
Marja Turkki
Leena Griinari
shktvirtuaali
Vastuuopettaja
Marja Turkki
Ryhmät
NAKT18SP
Naprapaatti, päivätoteutus
Opintojakso
MO00DB99
Toteutukselle MO00DB99-3028 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi
- omaksut analyyttisen, kriittisen, tutkivan ja reflektoivan työskentelyotteen tutkimus- ja kehittämistyössä
- osaat toteuttaa tutkimus- ja kehittämisprosessin eri vaiheet: aiheen valinta, suunnittelu, tiedonhaku ja tietoperustan luominen ja lähteiden tarkoituksenmukainen käyttö, toteutus, suullinen ja kirjallinen raportointi, arviointi, julkaisu
- tunnet erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä laadullisen, määrällisen ja prosessuaalisen lähestymistavan kannalta
- osaat käyttää sekä laadullista, määrällistä että prosessuaalista lähestymistapaa omassa työssäsi
- harjoittelet tutkimuksen luotettavuuden arviointia ja eettisten periaatteiden toteuttamista

Sisältö

Suorita tämä opintojakso ennen oman alasi syventäviä opintoja tai opinnäytetyöprosessin alkua. Opintojakso soveltuu kaikille ammattikorkeakoulun opiskelijoille alasta riippumatta. Opintojakso antaa perustiedot tutkimusmenetelmistä.
Opintojaksolla perehdytään seuraaviin asioihin:
Mikä on opinnäytetyön tutkimus- ja kehittämisprosessi ja sen vaiheet?
Millaista on tutkiva kirjoittaminen?
Miten lähteitä käytetään?
Mitä tarkoittaa tutkimusetiikka ja tki-prosessin luotettavuus?
Mitä ovat tilastolliset käsitteet?
Miten käytetään tietoteknisiä välineitä tutkimustyössä?
Miten hankitaan tilastollinen aineisto ja miten sitä analysoidaan?
Mitä tarkoittaa laadullinen lähestymistapa?
Millaisia ovat yleisimmät laadulliset menetelmät (esimerkiksi seuraavat: case-tutkimus, havainnointi, sisällönanalyysi, teemahaastattelu, kuva-analyysi, tulevaisuudentutkimus)?
Mitä tarkoittaa prosessuaalinen lähestymistapa?
Millaisia ovat yleisimmät prosessuaaliset menetelmät (esimerkiksi seuraavat: toimintatutkimuksen syklimalli ja käyttäjälähtöiset/osallistavat menetelmät, kuten palvelumuotoilun menetelmät)?

Arviointi

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumateriaali

Luennoilla ilmoitettu tutkimusmetodologian kirjallisuus. Luennoilla opiskeltavat asiat.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen ja suoritat annetut verkko- ym. tehtävät

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Luennoille osallistuminen, arvioitava kirjallinen tehtävä, tentti

Lisätiedot

HUOMAA että opintojakson nimi on vaihtunut syksyllä 2017. Tämä opintojakso korvaa aikaisemmissa opintosuunnitelmissa olevan opintojakson: Tutkimus- ja kehittämistyö.

Siirry alkuun