Siirry suoraan sisältöön

Pelien ekosysteemi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN32-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.11.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Niina Mässeli
Marko Oras
Vastuuopettaja
Marko Oras
Ryhmät
POKT20SP
Peliohjelmointi, päivätoteutus
Opintojakso
PO00DN32
Toteutukselle PO00DN32-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tietää peliteollisuuden erilaiset rahoitusmallit sekä ymmärtää peliyrityksen talouden perusteet.
Opiskelija osaa valita oikeat julkaisualustat tuotteelleen sekä ymmärtää erilaisten kulttuurien vaikutuksen pelien ansaintalogiikkaan.

Sisältö

Pelin hinta, markkinointi, julkaiseminen, kaupallistaminen, kustannuslaskenta

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyötä peliohjelmoinnin koulutusta tukevien hankkeiden kanssa. Opiskelijat tähtäävät oman tuotteen julkaisuun tai työelämälähtöiseen prototyyppiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 14 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty teemat: Peliteollisuus, Laki ja sopimukset, Yritystoiminta, Yritystoiminta pelialalla, Peliprojektit, Mobiilipelien ekosysteemit, Konsolien ekosysteemit, PC-pelien ekosysteemit, Monetisaatio, Markkinointi, Valmistautuminen julkaisuun, Pelin julkaisu, Julkaisun jälkeen ja opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa)

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen.

Siirry alkuun