Siirry suoraan sisältöön

Pelit ja pelillisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: TK00BK50-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 27
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
TKMI18SP
Tietojenkäsittely, päivätoteutus
Opintojakso
TK00BK50
Toteutukselle TK00BK50-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.

Sisältö

Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?

Arviointi

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Esitellään opintojakson alussa. Ei sisällä maksullista materiaalia.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetusta 4 h viikossa. Lisäksi opintojaksoon sisältyy itsenäisiä oppimistehtäviä yksinään ja ryhmissä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Keskimäärin 130 h, josta 60 h lähiopetusta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esitellään opintojakson alussa.

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perustaidot

Siirry alkuun