Siirry suoraan sisältöön

Pelit ja pelillisyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: TK00BK50-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2019 - 27.10.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
TKMI18SM
Tietojenkäsittely, monimuoto
Opintojakso
TK00BK50
Toteutukselle TK00BK50-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.

Sisältö

Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?

Arviointi

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Esitellään opintojakson alkaessa. Ei sisällä maksullista materiaalia.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Toteutusmuotona ainoastaan itsenäinen verkko-opiskelu.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osaamisen näyttö tai aikaisempien opintojen hyväksiluku mahdollista. Sovittavissa tapauskohtaisesti viimeistään opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Keksimäärin 130 h itsenäistä työskentelyä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esitellään opintojakson alussa.

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perustaidot

Siirry alkuun