Työorganisaatioiden toiminta ja johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00BA34-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sähkö-, talo- ja biotuotetekniikan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Talotekniikan koulutus
- Opettajat
- Mari Koivunen
- Vastuuopettaja
- Mari Koivunen
- Ryhmät
-
TTMI19SPTalotekniikka, päivätoteutus
- Opintojakso
- TT00BA34
Tavoitteet
Osaat kuvata talotekniikka-alan työorganisaatioiden toimintaperiaatteita, organisoitumista ja tulevaisuuden haasteita. Osaat toimia työ- ja opiskeluyhteisössä asiantuntevasti ja vuorovaikutteisesti. Osaat talotekniikan työorganisaatioiden toiminnalle olennaisen lainsäädännön ja määräykset. Pystyt työskentelemään asiakaslähtöisesti. Osaat kuvata ja analysoida erilaisia johtamisen menetelmiä. Hankit valmiuksia esimiehenä toimimiseen.
Osaat kehittää yrittäjämäistä otetta työntekoon ja edistää yrittäjyyttä omalla esimerkilläsi. Tunnet yritystoiminnan osa-alueet ja yrittäjyyden merkityksen yhteiskunnassa. Osaat verkostoitua eri alojen toimijoiden, asiantuntijoiden ja yritysten kanssa. Osaat ideoida uusia tuotteita ja palveluja asiakaslähtöisesti
Sisältö
Millaisia erilaisia organisoitumisen malleja työelämässä on? Miten työyhteisöt toimivat? Millaiset säädökset ja periaatteet ohjaavat työorganisaatioita? Miten toimit työyhteisön jäsenenä eri osapuolten kanssa? Kuinka toimit asiakkaiden kanssa? Kuinka toimit yrittäjänä? Millaisia johtamisen malleja on olemassa ja kuinka niitä sovelletaan? Mitä valmiuksia esimiehenä toimimiseen tarvitaan?
Arviointi
Valmistumisvaiheen osaaminen
Opiskelija osaa
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa
Arviointiasteikko
1-5