Siirry suoraan sisältöön

Työorganisaatioiden toiminta ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00BA34-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sähkö-, talo- ja biotuotetekniikan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Talotekniikan koulutus
Opettajat
Mari Koivunen
Vastuuopettaja
Mari Koivunen
Ryhmät
TTMI19SP
Talotekniikka, päivätoteutus
Opintojakso
TT00BA34
Toteutukselle TT00BA34-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata talotekniikka-alan työorganisaatioiden toimintaperiaatteita, organisoitumista ja tulevaisuuden haasteita. Osaat toimia työ- ja opiskeluyhteisössä asiantuntevasti ja vuorovaikutteisesti. Osaat talotekniikan työorganisaatioiden toiminnalle olennaisen lainsäädännön ja määräykset. Pystyt työskentelemään asiakaslähtöisesti. Osaat kuvata ja analysoida erilaisia johtamisen menetelmiä. Hankit valmiuksia esimiehenä toimimiseen.
Osaat kehittää yrittäjämäistä otetta työntekoon ja edistää yrittäjyyttä omalla esimerkilläsi. Tunnet yritystoiminnan osa-alueet ja yrittäjyyden merkityksen yhteiskunnassa. Osaat verkostoitua eri alojen toimijoiden, asiantuntijoiden ja yritysten kanssa. Osaat ideoida uusia tuotteita ja palveluja asiakaslähtöisesti

Sisältö

Millaisia erilaisia organisoitumisen malleja työelämässä on? Miten työyhteisöt toimivat? Millaiset säädökset ja periaatteet ohjaavat työorganisaatioita? Miten toimit työyhteisön jäsenenä eri osapuolten kanssa? Kuinka toimit asiakkaiden kanssa? Kuinka toimit yrittäjänä? Millaisia johtamisen malleja on olemassa ja kuinka niitä sovelletaan? Mitä valmiuksia esimiehenä toimimiseen tarvitaan?

Arviointi

Valmistumisvaiheen osaaminen
Opiskelija osaa
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun