Siirry suoraan sisältöön

Liikeideasta palveluliiketoimintaan (5 op)

Toteutuksen tunnus: WM00DJ88-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 29.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
Degree Programme in Wellbeing Management
Opettajat
Tuuli Järvinen
Viljo Kuuluvainen
Vastuuopettaja
Tuuli Järvinen
Ryhmät
MRMI21SD
Double Degree Tourism and Service Business
WMMI20KP
Wellbeing Management, päivätoteutus
Opintojakso
WM00DJ88
Toteutukselle WM00DJ88-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat laatia alustavasta liikeideasta liiketoimintasuunnitelman, jossa on huomioitu palveluliiketoimintasuunnitelman kaikki eri osa-alueet. Osoitat perehtyneisyyttä laadukkaiden ja innovatiivisten asiakaslähtöisten palvelujen tuotesuunnitteluun/-kehittämiseen. Huomioit taloudelliset ja lainsäädännölliset seikat hyvinvointialan liiketoiminnassa.
Osaat analysoida hyvinvointiyrityksen toimintaympäristöä ja kykenet ennakoimaan toimintaympäristössä avautuvia mahdollisuuksia.
Osoitat perehtyneisyyttä yrityksen strategiseen ja inhimillisten voimavarojen johtamiseen.

Sisältö

Mitkä ovat palveluliiketoiminnan erityispiirteet hyvinvointialalla?
Mitkä ovat palveluliiketoimintasuunnitelman osa-alueet?
Miten kehittää liikeidea kannattavaksi palveluliiketoiminnaksi?
Miten käynnistää liiketoiminta hyvinvointialalla?
Mitä lainsäädännöllisiä seikkoja tulisi huomioida hyvinvointialan liiketoiminnassa?
Mitä tarkoittaa yrityksen strateginen ja inhimillisten voimavarojen johtaminen?

Arviointi

a) osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
c) osaat työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) osaat arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä-, ja kohderyhmätilanteissa
g) osaat soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa

Lisätietoja opiskelijoille

Palvelumuotoilun e-kirjoja suomeksi kertaukseen esim.

Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum Media
tai
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun