Kouluttajana toimiminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YP00AA53-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Yhteisöpedagogikoulutus
- Opettajat
- Tommi Pantzar
- Vastuuopettaja
- Tommi Pantzar
- Ryhmät
-
YPMI18KPYhteisöpedagogi, päivätoteutus
-
YPMI18SPYhteisöpedagogi, päivätoteutus
- Opintojakso
- YP00AA53
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyytesi didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön eri toimintamuodoissa
Sisältö
Mitä on didaktiikka? Miten koulutustapahtuma suunnitellaan? Miten koulutustapahtuma toteutetaan ja arvioidaan?
Opiskelumateriaali
Materiaalit ja kirjallisuuslistan löydät opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
1. Lähiopetus
Tämä vaihtoehto edellyttää lähiopetustunneille osallistumista. Opintojaksoon liittyy 2 oppimistehtävää. Tehtävä 1. Koulutustapahtuman suunnittelu. Suunnittelet ja toteutat koulutustapahtuman joko lähiopetuksessa tai työelämässä. Mikäli koulutustapahtuman toteuttaminen on hankalaa koulutusympäristön puuttumisen tms syyn takia, voit suorittaa tehtävän teoreettisesti.
Tehtävä 2. Tässä oppimistehtävässä perehdytään tutkimusartikkelihin, joista tuotetaan essee. Esseen teemasta toteutetaan kuvitteellinen koulutusjakso, jonka suunnittelussa hyödynnetään luentojen materiaalin lisäksi alan kirjallisuutta.
2. Verkko / Itsenäinen suoritusvaihtoehto
Opintojakson voit suorittaa itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän, jonka saat pyydettäessä sähköpostitse opintojakson vastuuopettajalta
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
a. Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä. e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen ja aktiivisuus tunnteilla 20%
Oppimistehtävä 1. 40%
Oppimistehtävä 2. 40%