Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessit ja niiden johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: BY2530039

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Tunnistat erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä niihin liittyviä kehittämistarpeita ja –mahdollisuuksia Osaat käyttää kokonaisarkkitehtuuriperiaatetta toiminnan ja tiedonhallinnan kehittämisen viitekehyksenä Osaat mallintaa toimintaa ja tiedonkulkua ja hyödyntää mallinnusta kehittämisen apuna Osaat suunnitella, toteuttaa, johtaa ja arvioida palveluprosessien ja tiedonkulun kehittämistyön

Sisältö

Mitä ovat palvelukokonaisuudet? Mikä on palveluarkkitehtuuri ja miten sitä voi hyödyntää toiminnan ja tiedonhallinnan kehittämisessä? Millaisia menetelmiä voidaan käyttää toiminnan ja tiedonhallinnan mallintamisessa ja kehittämisessä? Miten digitaalisuus muuttaa organisaation toimintaa? Miten tietojohtaminen tukee organisaation tavoitteita? Kuinka digitaalinen tiedonhallinta lisää organisaation tuottavuutta?

Edeltävä osaaminen

Ei edellytä aiempaa osaamista

Oppimateriaalit

Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja

Arviointi

Opiskelija osaa
a)hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b)ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
c)arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
e)arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Siirry alkuun