Skip to main content

Research-based developmentLaajuus (5 cr)

Code: BY2530004

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Qualifications

No prerequisites

Materials

No additional related studies

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Pekka Penttinen
Teacher in charge

Mari Maunula

Groups
  • Master_Mli
    Master-opinnot; Mikkeli

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia. Menetelmällinen materiaali on suurelta osin tarjolla Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus tapahtuu kontaktiopetuksena verkossa Master Schoolin aikataulun mukaisesti.

Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä. Opintojakso soveltuu myös opinnäytteen menetelmävaiheen kuvauksen tarkentamiseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta vastuuopettajan kanssa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti opintoja nopeuttaen oppimistehtävien avulla. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso on mahdollista liittää osaksi Xamkin TKI-hankkeita tai työelämässä tehtävää TKI-toimintaa. Opintojakson suoritus tukee myös mahdollisesti opinnäytteenä tehtävää työelämän tutkimuksellisesta kehittämishanketta.

Opiskelijan työmäärä

Kontaktiopetusta verkossa 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI itsenäistä työskentelyä 135 t

Further information

Opintojaksolla on kolme kontaktiopetuskertaa verkossa:
- to 19.9. klo 9-16
- to 17.10. klo 9-16
- to 14.11. klo 9-16

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on kaksi tehtävää.
1. Opintojakson alussa laaditaan kommentteja varten suunnitelmapaperi tutkimuksellisesta kehittämisestä tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnistä. Tehtävä kohdistuu omaan opinnäytteeseen tai sen suunnitteluun, muuhun työelämässä tehtävään tutkimuksen tai kehittämisen toimenpiteeseen tai menetelmällisen lähestymistavan pohdintaan. Tehtävä kommentoidaan, mutta ei arvioida numeerisesti.
2. Suunnitelmapaperista saatujen kommenttien pohjalta laaditaan arvioitava suoritus, jossa esitellään tutkimuksellisen kehittämisen tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnin ratkaisuja opinnäytettä tai työelämää varten. Suoritus voi olla osa opinnäytettä tai itsenäinen tehtävä.

Opintojakson itsenäinen suoritusvaihtoehto arvioidaan opiskelijan opintojakson suoritustavan valinnan mukaan joko yhtenä laajana tehtävänä tai edellä olevan lähiopetuksen suoritustavan mukaan.

Qualifications

No prerequisites

Enrollment

08.01.2024 - 28.01.2024

Timing

08.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Pekka Penttinen
Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups
  • Master_Mli
    Master-opinnot; Mikkeli

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia. Menetelmällinen materiaali on suurelta osin tarjolla Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus tapahtuu kontaktiopetuksena verkossa Master Schoolin aikataulun mukaisesti.

Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä. Opintojakso soveltuu myös opinnäytteen menetelmävaiheen kuvauksen tarkentamiseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta vastuuopettajan kanssa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti opintoja nopeuttaen oppimistehtävien avulla. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso on mahdollista liittää osaksi Xamkin TKI-hankkeita tai työelämässä tehtävää TKI-toimintaa. Opintojakson suoritus tukee myös mahdollisesti opinnäytteenä tehtävää työelämän tutkimuksellisesta kehittämishanketta.

Opiskelijan työmäärä

Kontaktiopetusta verkossa 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI itsenäistä työskentelyä 135 t

Further information

Opintojaksolla on kolme kontaktiopetuskertaa verkossa:
- to 8.2. klo 9-16
- to 14.3. klo 9-16
- to 11.4. klo 9-16

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on kaksi tehtävää.
1. Opintojakson alussa laaditaan kommentteja varten suunnitelmapaperi tutkimuksellisesta kehittämisestä tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnistä. Tehtävä kohdistuu omaan opinnäytteeseen tai sen suunnitteluun, muuhun työelämässä tehtävään tutkimuksen tai kehittämisen toimenpiteeseen tai menetelmällisen lähestymistavan pohdintaan. Tehtävä kommentoidaan, mutta ei arvioida numeerisesti.
2. Suunnitelmapaperista saatujen kommenttien pohjalta laaditaan arvioitava suoritus, jossa esitellään tutkimuksellisen kehittämisen tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnin ratkaisuja opinnäytettä tai työelämää varten. Suoritus voi olla osa opinnäytettä tai itsenäinen tehtävä.

Opintojakson itsenäinen suoritusvaihtoehto arvioidaan opiskelijan opintojakson suoritustavan valinnan mukaan joko yhtenä laajana tehtävänä tai edellä olevan lähiopetuksen suoritustavan mukaan.

Qualifications

No prerequisites

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

21.09.2023 - 16.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Pekka Penttinen
Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups
  • Master_Mli
    Master-opinnot; Mikkeli

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia. Menetelmällinen materiaali on suurelta osin tarjolla Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Syksyn 2023 opetus tapahtuu kontaktiopetuksena verkossa Master Schoolin aikataulun mukaisesti.

Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä. Opintojakso soveltuu myös opinnäytteen menetelmävaiheen kuvauksen tarkentamiseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta vastuuopettajan kanssa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti opintoja nopeuttaen oppimistehtävien avulla. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso on mahdollista liittää osaksi Xamkin TKI-hankkeita tai työelämässä tehtävää TKI-toimintaa. Opintojakson suoritus tukee myös mahdollisesti opinnäytteenä tehtävää työelämän tutkimuksellisesta kehittämishanketta.

Opiskelijan työmäärä

Kontaktiopetusta verkossa 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI itsenäistä työskentelyä 135 t

Further information

Kontaktiopetus verkossa Master Schoolin aikataulun mukaisesti:
- To 21.9. klo 9-16,
- To 19.10. klo 9-16 ja
- To 16.11. klo 9-16

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on kaksi tehtävää.
1. Opintojakson alussa laaditaan kommentteja varten suunnitelmapaperi tutkimuksellisesta kehittämisestä tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnistä. Tehtävä kohdistuu omaan opinnäytteeseen tai sen suunnitteluun, muuhun työelämässä tehtävään tutkimuksen tai kehittämisen toimenpiteeseen tai menetelmällisen lähestymistavan pohdintaan. Tehtävä kommentoidaan, mutta ei arvioida numeerisesti.
2. Suunnitelmapaperista saatujen kommenttien pohjalta laaditaan arvioitava suoritus, jossa esitellään tutkimuksellisen kehittämisen tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnin ratkaisuja opinnäytettä tai työelämää varten. Suoritus voi olla osa opinnäytettä tai itsenäinen tehtävä.

Opintojakson itsenäinen suoritusvaihtoehto arvioidaan opiskelijan opintojakson suoritustavan valinnan mukaan joko yhtenä laajana tehtävänä tai edellä olevan lähiopetuksen suoritustavan mukaan.

Qualifications

No prerequisites

Enrollment

09.01.2023 - 29.01.2023

Timing

09.02.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Pekka Penttinen
Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups
  • Master_Mli
    Master-opinnot; Mikkeli

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia. Menetelmällinen materiaali on suurelta osin tarjolla Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kevään 2023 opetus tapahtuu kontaktiopetuksena verkossa Master Schoolin aikataulun mukaisesti 9.2., 16.3., 13.4.

Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä. Opintojakso soveltuu myös opinnäytteen menetelmävaiheen kuvauksen tarkentamiseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta vastuuopettajan kanssa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti opintoja nopeuttaen oppimistehtävien avulla. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso on mahdollista liittää osaksi Xamkin TKI-hankkeita tai työelämässä tehtävää TKI-toimintaa. Opintojakson suoritus tukee myös mahdollisesti opinnäytteenä tehtävää työelämän tutkimuksellisesta kehittämishanketta.

Opiskelijan työmäärä

Kontaktiopetusta verkossa 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI itsenäistä työskentelyä 135 t

Further information

Kontaktiopetus verkossa Master Schoolin aikataulun mukaisesti:
- To 9.2. klo 9 - 16
- To 16.3. klo 9-16
- To 13.4 klo 9-16

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on kaksi tehtävää.
1. Opintojakson alussa laaditaan kommentteja varten suunnitelmapaperi tutkimuksellisesta kehittämisestä tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnistä. Tehtävä kohdistuu omaan opinnäytteeseen tai sen suunnitteluun, muuhun työelämässä tehtävään tutkimuksen tai kehittämisen toimenpiteeseen tai menetelmällisen lähestymistavan pohdintaan. Tehtävä kommentoidaan, mutta ei arvioida numeerisesti.
2. Suunnitelmapaperista saatujen kommenttien pohjalta laaditaan arvioitava suoritus, jossa esitellään tutkimuksellisen kehittämisen tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnin ratkaisuja opinnäytettä tai työelämää varten. Suoritus voi olla osa opinnäytettä tai itsenäinen tehtävä.

Opintojakson itsenäinen suoritusvaihtoehto arvioidaan opiskelijan opintojakson suoritustavan valinnan mukaan joko yhtenä laajana tehtävänä tai edellä olevan lähiopetuksen suoritustavan mukaan.

Qualifications

No prerequisites

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

22.09.2022 - 17.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Teachers
  • Pekka Penttinen
Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups
  • Master_Mli
    Master-opinnot; Mikkeli

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia. Menetelmällinen materiaali on suurelta osin tarjolla Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Syksyn 2022 toteutuksen verkossa tapahtuvan kontaktiopetuksen aikataulu:
- 22.9.
- 20.10.
- 17.11.

Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta vastuuopettajan kanssa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti oppimistehtävien avulla ja verkkototeutuksen avulla. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso on mahdollista liittää osaksi Xamkin TKI-hankkeita tai työelämässä tehtävää TKI-toimintaa. Opintojakson suoritus tukee myös mahdollisesti opinnäytteenä tehtävää työelämän tutkimuksellisesta kehittämishanketta.

Opiskelijan työmäärä

Kontaktiopetusta verkossa 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI itsenäistä työskentelyä 135 t

Further information

Kontaktiopetus:

- to 22.9. klo 9-16,
- to 20.10. klo 9-16 ja
- to 17.11. klo 9-16

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on kaksi tehtävää.
1. Opintojakson alussa laaditaan kommentteja varten suunnitelmapaperi tutkimuksellisesta kehittämisestä tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnistä. Tehtävä kohdistuu omaan opinnäytteeseen tai sen suunnitteluun, muuhun työelämässä tehtävään tutkimuksen tai kehittämisen toimenpiteeseen tai menetelmällisen lähestymistavan pohdintaan. Tehtävä kommentoidaan, mutta ei arvioida.
2. Suunnitelmapaperista saatujen kommenttien pohjalta laaditaan arvioitava suoritus, jossa esitellään tutkimuksellisen kehittämisen tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnin ratkaisuja opinnäytettä tai työelämää varten. Suoritus voi olla osa opinnäytettä tai itsenäinen tehtävä.

Opintojakson itsenäinen suoritusvaihtoehto arvioidaan opiskelijan opintojakson suoritustavan valinnan mukaan joko yhtenä laajana tehtävänä tai edellä olevan lähiopetuksen suoritustavan mukaan.

Qualifications

No prerequisites

Enrollment

03.01.2022 - 23.01.2022

Timing

10.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Teachers
  • Pekka Penttinen
Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups
  • Master_Mli
    Master-opinnot; Mikkeli

Objective

You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process

Content

How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia. Menetelmällinen materiaali on suurelta osin tarjolla Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kevään 2022 toteutuksen aikataulu: Mikkeli

- to 10.2. klo 9-16,
- to 10.3. klo 9-16 ja
- to 7.4. klo 9-16

Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman opinnäyteen tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämän tutkimukselliseen kehittämistehtävään kiinnitettynä. Sovi suoritustavasta vastuuopettajan kanssa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkototeutuksessa itsenäisten oppimistehtävien avulla. Näin toteutettuna opintojakso edistää oman opinnäytteen tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä. Ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso kytkeytyy oman opinnäytteen, muun työelämähankeen tai menetelmällisen osaamisen syventmäisen avulla työelämän kehittämiseen tutkimuksellisista lähtökohdista.

Opiskelijan työmäärä

Lähiopetusta 24 t
Itsenäistä työskentelyä 111 t
TAI itsenäistä työskentelyä 135 t

Further information

Lähiopetus:

- to 10.2. klo 9-16,
- to 10.3. klo 9-16 ja
- to 7.4. klo 9-16

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on kaksi tehtävää.
1. Opintojakson alussa laaditaan kommentteja varten suunnitelmapaperi tutkimuksellisesta kehittämisestä tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnistä. Tehtävä kohdistuu omaan opinnäytteeseen tai sen suunnitteluun, muuhun työelämässä tehtävään tutkimuksen tai kehittämisen toimenpiteeseen tai menetelmällisen lähestymistavan pohdintaan. Tehtävä kommentoidaan, mutta ei arvioida. (1 op)
2. Suunnitelmapaperista saatujen kommenttien pohjalta laaditaan arvioitava suoritus, jossa esitellään tutkimuksellisen kehittämisen tai tutkimuksen ja kehittämisen rajankäynnini ratkaisuja opinnäytettä tai työelämää varten. Suoritus voi olla osa opinnäytettä tai itsenäinen tehtävä. (4 op)

Opintojakson itsenäinen suoritusvaihtoehto arvioidaan opiskelijan opintojakson suoritustavan valinnan mukaan joko yhtenä laajana tehtävänä tai edellä olevan lähiopetuksen suoritustavan mukaan.

Qualifications

No prerequisites