Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalallaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: SJ00ES99

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat hankkia tietoa ja arvioida sosiaali- ja terveysalan palveluja ja menetelmiä asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta eri toimijoiden kanssa.
Osaat hyödyntää ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä.
Osaat soveltaa laadunhallinnan ja prosessien kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen arvioinnissa ja kehittämisessä.
Osaat uudistaa ja toteuttaa asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista ja integroivaa johtamista

Sisältö

Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista ja integroivaa johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?

Edeltävä osaaminen

Terveys- ja hyvinvointipolitiikan lähtökohdat ja linjaukset 5 op
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät 5 op

Arviointi

Opiskelija osaa
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali- ja terveyspalveluista laaja-alaisesti.
- ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa.
- vastata asiakaslähtöisistä palveluista ja kehittää niitä itsenäisesti.

Siirry alkuun