Siirry suoraan sisältöön

YrityspeliLaajuus (5 op)

Tunnus: 399101415

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaasoveltaa oppimiaan ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissaselvittää, miten yrityksen eri toiminnot (markkinointi, logistiikka ja talous) ja niiden suunnittelu liittyvät toisiinsa muodostaen kokonaisuuden, jossa muutos yhdellä alueella heijastuu toisiintoimia tiimissä, jossa yritysten välisessä kilpailutilanteessa tehdään tuotteiden hinnoittelu-, investointi- ja resurssien mitoituspäätöksiä tavoitteena maksimoida oman yrityksen tulos tietyllä aikajaksolla

Sisältö

Yrityspelin pelaaminen annattujen ohjeiden mukaisesti ja pelikierroksiin liittyvien tehtävien raportointi sekä vaadittujen tulos-ja muiden annettujen tavoitteiden saavuttaminen ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Erinomainen (5), hyvä (3-4), tyydyttävä (1-2), hylätty (0)

Ilmoittautumisaika

14.12.2020 - 14.01.2021

Ajoitus

04.01.2021 - 15.05.2021

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sähkö-, talo- ja materiaalitekniikan koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Biotuotetekniikan koulutus
Opettaja
  • Matti Koivisto
Vastuuhenkilö

Matti Koivisto

Opiskelijaryhmät
  • VV2020-2021
    Valinnaiset opinnot 2020-2021
  • BISA19SM
    Biotuotetekniikka, monimuoto

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaasoveltaa oppimiaan ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissaselvittää, miten yrityksen eri toiminnot (markkinointi, logistiikka ja talous) ja niiden suunnittelu liittyvät toisiinsa muodostaen kokonaisuuden, jossa muutos yhdellä alueella heijastuu toisiintoimia tiimissä, jossa yritysten välisessä kilpailutilanteessa tehdään tuotteiden hinnoittelu-, investointi- ja resurssien mitoituspäätöksiä tavoitteena maksimoida oman yrityksen tulos tietyllä aikajaksolla

Sisältö

Yrityspelin pelaaminen annattujen ohjeiden mukaisesti ja pelikierroksiin liittyvien tehtävien raportointi sekä vaadittujen tulos-ja muiden annettujen tavoitteiden saavuttaminen ohjeiden mukaisesti.

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytettävä opiskelumateriaali on kokonaisuudessaan Xamkin oppimisympäristössä. Lisäksi käytämme opintojaksolla Microsoftin Azure Machine Learning –pilvipalvelua.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena, jossa on kotitehtävien lisäksi yhteensä viisi lähiopetuskertaa Savonlinnassa. Lähiopetuskertojen kesto on kolme tuntia ja niiden ajankohdat löytyvät työjärjestyksestä.

Tentit ja muut määräajat

Katso lähiopetuskertojana ajankohdat lukujärjestyksestä

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Erinomainen (5), hyvä (3-4), tyydyttävä (1-2), hylätty (0)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan arviointi perustuu tunti- ja kotitehtävistä saatuihin pisteisiin. Arvioinnin yksityiskohdat ilmoitetaan opiskelijoille ensimmäisen lähipäivän aikana jaettavassa opintojaksokuvauksessa.

Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sähkö-, talo- ja materiaalitekniikan koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Biotuotetekniikan koulutus
Opettaja
  • Matti Koivisto
Vastuuhenkilö

Matti Koivisto

Opiskelijaryhmät
  • BISA18SP
    Biotuotetekniikka, päivätoteutus
  • VV2019-2020
    Valinnaiset opinnot 2019-2020

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaasoveltaa oppimiaan ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissaselvittää, miten yrityksen eri toiminnot (markkinointi, logistiikka ja talous) ja niiden suunnittelu liittyvät toisiinsa muodostaen kokonaisuuden, jossa muutos yhdellä alueella heijastuu toisiintoimia tiimissä, jossa yritysten välisessä kilpailutilanteessa tehdään tuotteiden hinnoittelu-, investointi- ja resurssien mitoituspäätöksiä tavoitteena maksimoida oman yrityksen tulos tietyllä aikajaksolla

Sisältö

Yrityspelin pelaaminen annattujen ohjeiden mukaisesti ja pelikierroksiin liittyvien tehtävien raportointi sekä vaadittujen tulos-ja muiden annettujen tavoitteiden saavuttaminen ohjeiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Erinomainen (5), hyvä (3-4), tyydyttävä (1-2), hylätty (0)