Idean/palvelun tuotteistaminenLaajuus (4 op)
Opintojakson tunnus: YYYY02510
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Osaamistavoitteet
Toisessa osassa sama tiimi jatkaa idean tai palvelun tuotteistamista markkinoille ( tuote/palvelu – uusille markkinoille) Tavoitteena imagon ja design management ajattelun rakentaminen uusille tuotteille/ palveluille. Etsitään ja vahvistetaan sopivat yhteistyökumppanit, joiden kanssa ideaa lähdetään kehittämään eteenpäin. Luodaan tuotteelle/palvelulle yhtenäiset imagotavoitteet yhdessä yhteistyö yritysten kanssa. Opiskelijatiimin tavoitteena on kehittää tuotteistetusta ideasta/ palvelusta uusi liiketoimintakonsepti tai tuottaa uusi idea yhteistyössä yrityksen kanssa markkinoille.
Sisältö
Monialainen tiimi tuottaa yhdessä tuotteistetun projektin ideasta –markkinoille. Tiimillä on opiskelijaprojektipäällikkö, joka johtaa tiimiä ja jakaa tehtävät. Tiimi etsii sopivat yhteistyökumppanit projektille ja tehdään sopimukset. Sovitaan pelisäännöistä, salassapidosta ja mahdollisista tekijäoikeussäädöksistä. Valitaan osaajat toteuttamaan idean tuotteistaminen päätökseen, toteutetaan suunnittelu; projekti-, visuaalinen-, tuotannon-, yritystoiminnan sekä, kustannusten suunnittelu.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylättyRyhmäarviointi