Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health CareLaajuus (3 cr)
Course unit code: C-02469-SS10008
General information
- Credits
- 3 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Karelia University of Applied Sciences
Objective
Tule vahvistamaan ja syventämään osaamistasi asiakas – ja palveluohjuksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Opintojakson jälkeen: 1. Tiedät asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat. 2. Pystyt antamaan esimerkkejä palveluohjauksesta työotteena lainsäädännön ja asiakkaan kohtaamisen näkökulmista 3. Osaat asiakas- ja palveluohjausprosessin 4. Tunnistat ja ymmärrät monitoimijaisen ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen asiakas- ja palveluohjauksessa 5. Osaat arvioida palvelujen soveltuvuutta, käytettävyyttä, oikea-aikaisuutta, saatavuutta ja saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta
Content
- Palveluohjauksen perusteet ja lähtökohdat: miksi palveluohjausta tarvitaan, miten sitä voidaan toteuttaa ja mitkä ovat käsitteet - Työotenäkemys lähtee lainsäädännön tuntemisesta, miten lait ohjaavat palveluohjausta sekä asiakkaan kohtaamisesta! - Asiakkaan polku palveluohjauksessa (palveluohjausprosessi) - Moniammatillisuus palveluohjauksessa - Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palvelujen kokonaisuuden arviointi palveluohjauksessa: palvelujen toimivuus, oikea-aikaisuus, käytettävyys ja saatavuus - Digitaalinen palveluohjaus