Skip to main content

Corporate CommunicationLaajuus (5 cr)

Course unit code: C-02473-AV00CH58

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Kajaani University of Applied Sciences

Objective

The student knows the basics of corporate communication, recognizes the components of a communication process and knows how to plan and implement internal and external communication in a company. The student knows the basics of reputation management and can use the tools of communication in change and crisis management.

Content

Basics of corporate communication and communication process Areas of communication Panning and implementation of communication Reputation management Communication in change and crisis management

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta. Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita. Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista. Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa. Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle

Materials

Kirjallisuus: Juholin, E. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. MIF (Vanhemmat painokset ok). Åberg, L. Viestinnän johtaminen. Åberg, L. Esimiehen viestintäopas. Åberg, L. Viestinnän strategiat. Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä Moodle-material

Go back to top of page