Service System Competence and Counselling in Social ServicesLaajuus (5 cr)
Course unit code: C-02507-SO210031
General information
- Credits
- 5 cr
- Institution
- Satakunta University of Applied Sciences
Objective
Sosiaalialan asiakkaiden monialaisten palvelupolkujen ja -prosessien hahmottaminen ja niiden erityisen luonteen ymmärtäminen palvelujärjestelmässä. Opiskelija tunnistaa asiakkaan palvelupolun ja palveluiden haasteita sekä etsii keinoja niiden ratkaisemiseksi. Opiskelija perehtyy palveluohjauksen lähtökohtiin.
Content
Sosiaalialan asiakkaiden erityispiirteet ja -tarpeet palvelujärjestelmässä, asiakkaan tarpeet elämismaailman ja palvelusysteemin yhteensovittamisessa, palveluohjaus asiakkaan palveluiden jäsentäjänä ja koordinoijana, maahanmuuttajatyö; sosiaalisten järjestöjen ja yritysten palvelut.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija selittää palveluohjauksen lähtökohtia sekä sosiaalialan asiakkaan palvelupolkuja ja -prosesseja palvelujärjestelmässä. Hän tunnistaa palveluiden haasteita ja pystyy erottelemaan sosiaalialan asiakkaiden erityispiirteitä ja –tarpeita. Opiskelija tunnistaa 3. sektorin palveluita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on perehtynyt palveluohjauksen lähtökohtiin sekä sosiaalialan asiakkaan palvelupolkuihin ja -prosesseihin. Hän on perehtynyt sosiaalialan asiakkaiden erityispiirteisiin ja –tarpeisiin sekä käyttää sosiaalialan asiakkaiden erityispiirteitä ja –tarpeita koskevaa tietoa työnsä tukena. Opiskelija on perehtynyt 3. sektorin palveluihin ja yhdistää tietoa asiantuntevasti ja johdonmukaisesti palvelujärjestelmäosaamiseen ja palveluohjaukseen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on perehtynyt monipuolisesti sekä analysoi ja arvioi palveluohjauksen lähtökohtia, palvelupolkuja ja –prosesseja. Hän etsii tietoa ja käyttää sitä luotettavalla, asiantuntevalla ja johdonmukaisella tavalla sosiaalialan asiakkaiden erityispiirteitä ja –tarpeita käsitellessään. Opiskelija on syventynyt 3. sektorin palveluihin ja yhdistää tietoa monipuolisesti, asiantuntevasti ja johdonmukaisesti palvelujärjestelmäosaamiseen ja palveluohjaukseen.