Encountering the Swedish Speaking Client in Health Care and Social Services, CEFR B1.1Laajuus (1 - 3 cr)
Course unit code: C-02507-V200BJ28
General information
- Credits
- 1 - 3 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Satakunta University of Applied Sciences
Objective
Opiskelija laajentaa osaamistaan terveyden ja hyvinvoinnin alan keskeisissä asiakaspalvelutilanteissa suullisesti sekä kirjallisesti ruotsin kielellä. Opiskelija rohkaistuu käyttämään ruotsin kieltä itsevalitsemillaan kielitaidon osa-alueilla sekä kartuttaa viestintäosaamistaan erilaisissa työelämän vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija oppii tunnistamaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan ja kehittämään niitä valitsemillaan osa-alueilla ruotsin kielessä. Hän vahvistaa tuntemustaan kaksi- ja ruotsinkielisistä toimintaympäristöistä terveyden ja hyvinvoinnin alalla. Opintojakso vahvistaa opiskelijan yhteistyö- ja verkostoitumistaitoja oman alan toimijoiden kanssa ja tukee hänen harjoittelu- ja työllistymismahdollisuuksiaan kaksi- ja/tai ruotsinkielisessä toimintaympäristössä. Tavoitetaso B1 eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoasteikolla.
Content
Keskeiset suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet terveyden ja hyvinvoinnin alalla, ruotsin kielen kieli- ja viestintäosaamisen sekä kaksi- ja ruotsinkielisten toimintaympäristöjen tuntemuksen laajentaminen, omien kielelllisten vahvuuksien ja kehittymistarpeiden tunnistaminen ja kehittäminen, orientoituminen erilaisiin harjoittelu- ja työllistymismahdollisuuksiin kaksi- ja/tai ruotsinkielisessä toimintaympäristössä.
Qualifications
Suosituksena tutkintoon kuuluvien ruotsin kielen opintojaksojen SY220302 Svenska i arbetslivet, muntlig färdighet ja SY220301 Svenska i arbetslivet, skriftlig färdighet suorittaminen tai vastaava osaaminen (taitotaso CEFR B1.1).
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hallitsee keskeistä terveyden ja hyvinvoinnin alan sanastoa ja selviytyy erilaisissa alan asiakaspalvelutilanteissa ruotsin kielellä. Opiskelija tuntee kaksi- ja ruotsinkielisiä toimintaympäristöjä terveyden ja hyvinvoinnin alalla. Hän tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittymistarpeensa ruotsin kielen eri osa-alueilla ja kehittää niitä. Opiskelija suunnittelee toimintaansa tavoitteellisesti ja pysyy aikataulussa. Hän kantaa vastuuta omasta toiminnastaan.