Cultural manager’s work environmentsLaajuus (5 cr)
Course unit code: C-02631-KUPE2
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Humak University of Applied Sciences
Objective
Students - build themselves an overall picture of the cultural manager’s work environments - identify different customer groups and audiences - carry out a small-scale production.
Content
- cultural productions and societal work environments: business sector, third sector and the independent arts sector, public sector, and fourth sector - cultural productions and production environments: festivals, events, the applied use of the arts, service production, projects and media productions - customer relations and audiences - responsibility, digitalization and internationality in different productions - production project (2 ECTS)
Qualifications
The course 1.1 KUPE1 must be completed before the course 1.2 KUPE2. The courses 1.1 KUPE1 and 1.2 KUPE2 are recommended to be taken jointly.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tehtävänantojen ja aikataulujen noudattaminen tuottaa vaikeuksia. Tiedon soveltaminen ja lähdeviittaustekniikka on olematonta tai vähäistä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija noudattaa tehtävänantoa, soveltaa tietoperustaa ja noudattaa lähdeviitekäytäntöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija soveltaa opintojakson tietoa taitavasti ja itsenäisesti, laajentaa omaa osaamistaan ja arvioi realistisesti omia tuotoksiaan. Tuotokset ovat loogisesti selkeitä ja jäsenneltyjä, lähdeviitetekniikka on moitteetonta.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty: Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojaksoon kuuluvia tehtäviä
Materials
Kirjallisuus Artikkelit Blogit Videot Podcastit
Further information
• familiarize themselves with national and international networks and environments within cultural management • familiarize themselves with current trends related to cultural phenomena • identify ethical guidelines guiding the cultural manager’s work and their effects on sustainable development • identify different revenue models and opportunities within cultural management • identify digital opportunities in production processes.
Evaluation
Osallistumalla opintojaksolle Opinnollistamalla