Skip to main content

Swedish for Marketing CommunicationLaajuus (5 cr)

Course unit code: C-10056-SWE003AS2A

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Haaga-Helia University of Applied Sciences

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän sidonnaisuuden liike-elämän kulttuuriin pohjoismaissa. Opiskelija ymmärtää pohjoismaista liike-elämän kulttuuria ja maabrändejä. Hän analysoi markkinointiviestejä ja luo viestejä eri kohderyhmille hyödyntäen erilaisia kanavia. Opiskelija hallitsee markkinoinnin sanastoa, tuntee alan toimijoita, luo verkostoja sekä ymmärtää eri kulttuurialueiden erityispiirteitä ja niiden merkityksen markkinointiviestinnässä. Opiskelija osaa myydä ja esitellä ideoitaan tyhöhön liittyvissä tilanteissa, esim. kokouksissa.

Content

Markkinointiviestinnän eri muodot. Pohjoismainen liike-elämän kulttuuri ja markkinointiviestinnän erityispiirteet. Pohjoismaisen markkinointiviestinnän analysointi. Kokouskäytänteet Tutustuminen pohjoismaisiin markkinointiviestinnän yrityksiin, organisaatioihin ja verkostoihin. Teksti- ja sanastoharjoitukset, kuuntelu- ja keskusteluharjoitukset sekä esitykset.

Qualifications

Svenska för arbetslivet -kurssin suorittaminen hyväksytysti, taso B1

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää pohjoismaisia liike-elämän kulttuureja ja viestinnän kulttuurisidonnaisuuden. Hän tuntee alan toimijoita ja verkostoja. Hän ymmärtää monikanavaista markkinointiviestitnää. Hän luo verkostoja. Hän viestii melko sujuvasti käyttäen ammattitermejä ja ymmärtää alakohtaista viestintää. Hän tuntee markkinointiviestinnän termistöä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää pohjoismaisia liike-elämän kulttuurien erityispiirteitä ja viestinnän kulttuurisidonnaisuuden ja osaa soveltaa tietoa omassa viestinnässään. Hän analysoi ja luo erilaisia monikanavaisia markkinointiviestejä ruotsiksi. Hän luo verkostoja ja osaa viestiä sujuvasti ammattitermein ja luontevin rakentein. Hän ymmärtää hyvin markkinointiviestintää.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää kulttuurisidonnaisen viestinnän merkityksen Pohjoismaissa ja osaa soveltaa osaamistaan markkinointiviestinnässä. Hän analysoi ja laatii erilaisia tehokkaita markkinointiviestejä ruotsiksi eri kanaville. Hän luo verkostoja, on aloitekykyinen ja seuraa alaa. Hän viestii sujuvasti, ammattimaisesti ja oma-aloitteisesti. Hän tuntee markkinoinnin terminstöä.

Materials

digitaalinen materiaali, alan autenttinen materiaali, opiskelijoiden tuottamat materiaalit

Further information

Vastuuopettaja: Liisa Wallenius

Evaluation

Tiesithän miten loistavia markkinoijia ruotsalaiset ovat? Haluatko parantaa viestintätaitojasi ja oppia pohjoismaisesta markkinointiviestinnästä? Tällä kurssilla perehdyt markkinointiviestintään liike-elämän esimerkkien, mainosten, postausten, blogien ja podien avulla. Opit markkinoimaan ruotsiksi eri kohderyhmille.

Go back to top of page