Skip to main content

Simulation of building energy efficiency (5 cr)

Code: TT00CV33-3002

General information


Enrollment
16.12.2019 - 10.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 28
Degree programmes
Master's Degree Programme in Building Services Engineering
Teachers
Mika Kuusela
Teacher in charge
Mika Kuusela
Groups
TTMI19SY
Building Services Engineering, master studies
Course
TT00CV33
No reservations found for realization TT00CV33-3002!

Objective

You know the benefits of a dynamic calculation software to improve the energy efficiency in buildings.
You can research energy efficiency improvement`s effect to indoor conditions with the dynamic calculation software.

Content

How is it possible to ensure building`s energy efficiency?
How you can research with dynamic calculation software indoor climate`s effect to building`s indoor comfort and energy efficiency?
How different automatic control systems can change energy consumption in buildings?
How different kind of ventilation systems and air handling units can change energy consumption in buildings?

Monthly-based study path
You take part in the monthly-based teaching and tutoring. You study according to the group timetable and do the given homework independently.

Time-saving path
You study independently the material of the course and do the required learning tasks and/or take the exam. If you have earlier knowledge about the subject you can show your knowledge as agreed with your teacher.

Work-integrated path
If you are working during your studies you may be able to do some of your studies integrated with your job. You must talk with your teacher about this and find a suitable developing project at your work place. You have to include theoretical knowledge in your studies. You show your knowledge so that the aims of the course will be fulfilled.

Evaluation

Student can
a. find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise
f. work independently in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs.
g. communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojakson tavoitteiden mukaiseen materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja/tai osallistut tenttiin. Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit sopia opettajan kanssa, kuinka näytät osaamisesi. Näytöllä voit osoittaa sitä osaamista, josta sinulla ei ole korkeakoulutasoista todistusta suorituksesta.

Student workload

Opiskelijan kokonaistyömäärä on 135 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Steps to nearly zero energy buildings, Indoor climate of buildings courses should be passed before participating to the course. A student must have bachelor degree from applicable studies. A student should have basic skills about the heating and ventilation systems.

Go back to top of page