•   Manager in social media AV00DA74-3003 01.09.2020-31.10.2020  5 credits +-
    Learning outcomes of the course
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    -ymmärtää viestinnän merkityksen työyhteisössä
    -ymmärtää eri sosiaalisen median palveluiden merkityksen strategisista lähtökohdista
    -tietää mitä erilaisia sosiaalisen median palveluita on olemassa sekä miten ja miksi sosiaalista mediaa voitaisiin hyödyntää johdon ja johtamisen välineenä eri tilanteissa
    -osaa perustaa ja päivittää blogia sekä käyttää muutamaa muuta sosiaalisen median palvelua esimiehen ominaisuudessa. (not translated)
    Prerequisites and co-requisites
    -
    Course contents
    - Työyhteisöviestintä
    - Sosiaalisen median strategia viestinnän ja työyhteisön näkökulmista
    - Blogi esimiehen viestintävälineenä
    - Sisäiset ja ulkoiset some-palvelut
    - Sosiaalisen median ohjeistukset
    - Henkilöstön osallistaminen (not translated)
    Further information
    Opintojakson taso on YAMK, ylempi ammattikorkeakoulu. (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Kirsi Soulamo

    Mode of delivery

    Distance learning

    Recommended or required reading

    Kirjoja ja verkkomateriaalia, jotka tukevat opiskeluasi koko kurssin ajan:

    Juholin, Elisa: Viestinnän vallankumous - Löydä uusi työyhteisöviestintä. 2009, WSOY Pro

    Juholin, Elisa: Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. Infor, 2017.

    Seppälä, Piritta: Kuuntele ja keskustele - Näin järjestösi toimii tavoitteellisesti sosiaalisessa mediassa. 2014, Sivistysliitto kansalaisfoorumi.

    Kananen: Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas: 20 päivässä some-osaajaksi, 2018.

    Kuusela, Esimiehen vuorovaikutustaidot, 2013 (myös ekirja).

    Isotalus, Rajalahti: Vuorovaikutus johtajan työssä, 2017 (myös ekirja).

    Hurmerinta, Johanna: On aika muuttua: menestysopas sosiaalisen aikakauden johtajille 2015

    Isotalus, Pekka, Jussila, Jari, Matikainen, Janne, Boedeker, Mika: Twitter viestintänä : ilmiöt ja verkostot 2018

    Kelly, David: Social media: strategies to mastering Your brand, Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat 2016Kerpen, Dave, Rosenbluth, Mallorie, Riedinger, Meg

    Likeable social media: how to delight your customers, create an irresistible brand, and be amazing on Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, and more, 2015


    E-kirjat:

    Pääkkönen, Laura: Social Selling : henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä, 2017

    Siniaalto, Marika: Sosiaalisen median menestysreseptit, 2014

    Kortesuo, Katleena: Sano se someksi (1+2=3) : sosiaalisen median suuri laskuoppi 2018

    Kortesuo, Katleena: Sano se someksi. 1, Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan, 2014

    Forsgård, Christina ; Frey, Juha: Suhde: sosiaalinen media muuttaa johtamista, markkinointia ja viestintää, 2010 (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arviointi perustuu oppimistehtäviin sekä opiskelijan perustaman ja kirjoittaman blogin sisältöön ja tyyliin. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    01.09.2020 - 31.10.2020

    Enrollment date

    16.03.2020 - 27.03.2020

    5 credits

    Seats

    20 - 40

    Unit, in charge

    Open UAS and Continuing Education

    Teacher(s)

    Kirsi Soulamo

    Further information for students

    Opintojakson taso on YAMK, ylempi ammattikorkeakoulu.

    Lisätietoja antaa Kirsi Rouhiainen kirsi.rouhiainen@xamk.fi (not translated)

    Programme(s)

    Degree Programme in Business Management

    Unit location

    eCampus

    R&D proportion

    2 credits

    Virtual proportion

    5 credits

    Evaluation scale

    1-5

    Content periodicity

    - Työyhteisöviestintä
    - Sosiaalisen median strategia viestinnän ja työyhteisön näkökulmista
    - Blogi esimiehen viestintävälineenä
    - Sisäiset ja ulkoiset some-palvelut
    - Sosiaalisen median ohjeistukset
    - Henkilöstön osallistaminen (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    -ymmärtää viestinnän merkityksen työyhteisössä
    -ymmärtää eri sosiaalisen median palveluiden merkityksen strategisista lähtökohdista
    -tietää mitä erilaisia sosiaalisen median palveluita on olemassa sekä miten ja miksi sosiaalista mediaa voitaisiin hyödyntää johdon ja johtamisen välineenä eri tilanteissa
    -osaa perustaa ja päivittää blogia sekä käyttää muutamaa muuta sosiaalisen median palvelua esimiehen ominaisuudessa. (not translated)

    Students use of time and load

    Työmäärä muodostuu itseopiskelusta ja opiskelijan tuottaman blogin kirjoittamisesta. (not translated)

    Exam schedule

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.
    Oppimistehtävät ja blogi palautetaan kurssin päättyessä. (not translated)