•   Customer-oriented marketing LT00AA93-3029 07.09.2020-18.12.2020  5 credits  (LTKV20SP2) +-
    Learning outcomes of the course
    You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
    Course contents
    What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

    Name of lecturer(s)

    Marita Kankaanranta

    Mode of delivery

    60% Face-to-face, 40% Distance learning

    Recommended or required reading

    Opintojakson oppikirjana käytetään:

    Seija Bergström-Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita Publishing.

    Kirja löytyy myös e-kirjana. Lisäksi opettajan erikseen osoittama materiaali. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Yritysanalyysi painoarvo 40% ja tentti 60%. Arviointiasteikko 1-5, hylätty. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    07.09.2020 - 18.12.2020

    Enrollment date

    15.08.2020 - 04.09.2020

    5 credits

    Group(s)
    • LTKV20SP2
    Seats

    20 - 60

    Unit, in charge

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (not translated)

    Teacher(s)

    Marita Kankaanranta

    Further information for students

    Opintojaksolla suoritetaan yhdessä Yritystoiminta ja yrittäjyys -opintojakson kanssa toimeksianto opiskelijan valitsemalle yritykselle (ryhmätyö) sen yritystoimintaan ja markkinointiin liittyvistä asioista (yritysanalyysi). Tulokset esitellään muille ryhmille lukukauden lopussa. (not translated)

    Programme(s)

    Degree Programme in Business Management

    Unit location

    Kouvola Campus

    R&D proportion

    1 credits

    Virtual proportion

    2 credits

    Evaluation scale

    1-5

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintojakso suoritetaan lähiopetuksena lukujärjestyksen mukaan, lisäksi siinä on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä opetustuntien ulkopuolella. (not translated)

    Students use of time and load

    1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä. (not translated)

    Exam schedule

    Opintojaksosta pidetään lopussa Learn-tentti, joka on avoinna annettuna ajankohtana. Uusintatenttimahdollisuudet 2 kertaa järjestetään Exam-tenttinä keväällä 2021. (not translated)