•   Personal selling LT00CY39-3007 07.09.2020-13.12.2020  5 credits  (LTMI19SVA) +-
    Learning outcomes of the course
    You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
    You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
    You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
    Prerequisites and co-requisites
    Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
    Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge
    Course contents
    What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
    How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
    What is a strategy-based sales process?
    What are personal selling skills and how are they developed?
    How do communication styles affect personal selling?
    What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?

    Name of lecturer(s)

    Mia Silvenius

    Mode of delivery

    Distance learning

    Recommended or required reading

    Hänti, S. Kairisto-Mertanen, L. Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö, asiakkaana organisaatio. Helsinki: Edita. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
    Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
    Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.

    a) osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
    b) osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
    c) osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    07.09.2020 - 13.12.2020

    Enrollment date

    15.08.2020 - 04.09.2020

    5 credits

    Group(s)
    • LTMI19SVA
    Seats

    20 - 60

    Unit, in charge

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (not translated)

    Teacher(s)

    Mia Silvenius

    Further information for students

    Opintojakso suoritetaan kokonaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä. (not translated)

    Programme(s)

    Degree Programme in Business Management

    Unit location

    eCampus

    Virtual proportion

    5 credits

    Evaluation scale

    1-5

    Content periodicity

    Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
    Mitkä ovat tavoitteellisen myyntityön eri vaiheet?
    Mitkä ovat tavoitteellisen asiakaskohtaamisen tekniikat.
    Miten myynti kuluttajille, yrityksille ja muille organisaatioille eroaa toisistaan?
    Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään (not translated)

    Students use of time and load

    133 h itsenäistä verkko-opiskelua. (not translated)

    Exam schedule

    Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
    Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä. (not translated)