Leadership and customer relations (5 cr)
Code: LT00CY56-3002
General information
- Enrollment
- 16.12.2019 - 10.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2020 - 26.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Sari Toijonen-Kunnari
- Teacher in charge
- Sari Toijonen-Kunnari
- Groups
-
LTMI18SMBusiness Management, part-time studies
- Course
- LT00CY56
Objective
You are able to monitor and evaluate development of the customer relations from leadership point of view.
You can acquire and maintain customerships.
You are able to evaluate and utilize multichannel strategies in development of customerships.
You are able to evaluate and develop your leadership skills in state of change taking into consideration customerships.
Content
How to monitor and evaluate development of the customer relations from leadership point of view?
How to acquire, develop and maintain customerships?
How to utilize multichannel strategies in development of customerships?
How to evaluate and develop your leadership skills in state of change taking into consideration customerships?
Evaluation
d. You can evaluate operations in customer, user and other target group situations.
e. You can choose the most appropriate models and methods and justify your choices.
f. You can promote the goal-oriented operations of a team.
Course material
Learn aineisto ja opiskelijan itse hankkima aineisto. Osia seuraavista teoksista:
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PSkustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi
esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika.
Helsinki: WSOYpro.
Study forms and methods
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.
Student workload
5 opn opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Esimiehen tehtävien tunteminen asiakkuuden kehittämisessä henkilöstön, asiakkaiden ja prosessien osalta ja tiedon soveltaminen oppimistehtävissä. Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Itsearviointi ja vertaisarviointi.
Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa (a)
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti (b)
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja
tekniikat ja perustella valinnan (e)
Qualifications
Knowledge of the basics of Customer insight and customer service plus Development of leadership is recommended.