Skip to main content

Leadership and customer relations (5 cr)

Code: LT00CY56-3002

General information


Enrollment
16.12.2019 - 10.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2020 - 26.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Sari Toijonen-Kunnari
Teacher in charge
Sari Toijonen-Kunnari
Groups
LTMI18SM
Business Management, part-time studies
Course
LT00CY56
No reservations found for realization LT00CY56-3002!

Objective

You are able to monitor and evaluate development of the customer relations from leadership point of view.
You can acquire and maintain customerships.
You are able to evaluate and utilize multichannel strategies in development of customerships.
You are able to evaluate and develop your leadership skills in state of change taking into consideration customerships.

Content

How to monitor and evaluate development of the customer relations from leadership point of view?
How to acquire, develop and maintain customerships?
How to utilize multichannel strategies in development of customerships?
How to evaluate and develop your leadership skills in state of change taking into consideration customerships?

Evaluation

d. You can evaluate operations in customer, user and other target group situations.
e. You can choose the most appropriate models and methods and justify your choices.
f. You can promote the goal-oriented operations of a team.

Course material

Learn aineisto ja opiskelijan itse hankkima aineisto. Osia seuraavista teoksista:
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PSkustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi
esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika.
Helsinki: WSOYpro.

Study forms and methods

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.

Student workload

5 opn opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Esimiehen tehtävien tunteminen asiakkuuden kehittämisessä henkilöstön, asiakkaiden ja prosessien osalta ja tiedon soveltaminen oppimistehtävissä. Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Itsearviointi ja vertaisarviointi.

Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa (a)
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti (b)
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja
tekniikat ja perustella valinnan (e)

Qualifications

Knowledge of the basics of Customer insight and customer service plus Development of leadership is recommended.

Go back to top of page