•   Digital marketing and sales LT00DP38-3004 04.10.2021-31.12.2021  5 credits  (LTKV20SP3) +-
    Learning outcomes of the course
    You understand the digital marketing environment and the possibilities it offers to multichannel sales and marketing.
    You understand and can describe customers’ online purchasing behaviour.
    You can use digital marketing tools and channels to support customers’ decision making process and evaluate their effectiveness.
    You can create effective content and find audiences for them by means of digital marketing.
    Prerequisites and co-requisites
    Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
    Customer insight and customer experience 5 ECTS credits or equivalent knowledge
    Course contents
    What are the components of multichannel digital marketing and sales?
    How can customers’ online purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing and sales?
    What has to be taken into account when creating effective content and how to find audiences for them?
    What is a well-functioning website of a company like and how is traffic created and measured?
    What is a well-functioning webstore like: layout, usability and implementation?

    Name of lecturer(s)

    Kirsi Soulamo

    Mode of delivery

    60% Face-to-face, 40% Distance learning

    Recommended or required reading

    Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learnissä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Aktiivinen osallistuminen opetukseen - hyväksytty/hylätty
    Työelämäprojekti 50% - arvosana 0-5
    Oppimispäiväkirja 50% - arvosana 0-5 (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    04.10.2021 - 31.12.2021

    Enrollment date

    12.04.2021 - 25.04.2021

    5 credits

    Group(s)
    • LTKV20SP3
    Seats

    20 - 50

    Unit, in charge

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (not translated)

    Teacher(s)

    Laura Hakanen

    Further information for students

    Lisätietoja antaa laura.hakanen@xamk.fi (not translated)

    Programme(s)

    Degree Programme in Business Management

    Unit location

    Kouvola Campus

    R&D proportion

    4 credits

    Virtual proportion

    2 credits

    Evaluation scale

    1-5

    Content periodicity

    Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
    Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
    Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
    Voidaan sopia näyttötehtävistä ja -tavoista opettajan kanssa.

    Työhön integroitu oppimisväylä:
    Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.

    Yleinen ohjeistus HOT-prosessiin löytyy Studentista:https://student.xamk.fi/opiskelu-ja-tukipalvelut/naita-tarvitset/ohjeet%20ja%20saannot/ahot-ohjeet (not translated)

    Students use of time and load

    Aktiivinen osallistuminen opetukseen 30 h
    Työelämäprojekti 40 h
    Oppimispäiväkirja 40 h (not translated)

    Work placement(s)

    Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.

    Opintojaksolla toteutetaan jonkinlainen työelämäprojekti.

    Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina. (not translated)

    Exam schedule

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina. (not translated)