•   e-Marketing OM00EF34-3002 26.08.2020-30.10.2020  5 credits +-
    Learning outcomes of the course
    You can describe how customers’ purchasing and decision making process can be supported by means of digital marketing
    You can evaluate and develop the functionality of organization’s e-marketing from the user-driven viewpoint.
    You can evaluate the role of content as an essential part of organization’s e-marketing
    Course contents
    What is the role and importance of e-marketing as a part of a company’s e-business; what are the components of e-marketing?
    How can customers’ purchasing and decision making process be supported by means of e-marketing?
    What is a well-functioning website of a company like and how is traffic created and measured?
    What does multichannel marketing mean?
    What is a well-functioning webstore like: layout, usability, implementation and legal rules?

    Name of lecturer(s)

    Mia Silvenius

    Mode of delivery

    Distance learning

    Recommended or required reading

    Learnissa oleva aineisto. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    26.08.2020 - 30.10.2020

    5 credits

    Seats

    0 - 60

    Unit, in charge

    Open UAS and Continuing Education

    Teacher(s)

    Mia Silvenius

    Further information for students

    Osaat kuvata miten e-markkinoinnin keinoin voidaan tukea asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia.
    Osaat arvioida ja kehittää yrityksen e-markkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
    Osaat arvioida sisällön merkitystä keskeisenä osana organisaation e-markkinointia.

    Opiskelija osaa
    a. osaat käyttää asiantuntevasti e-markkinoinnin ja digitaalisen toimintaympäristön käsitteistöä.
    d. osaat arvioida e-markkinoinnin mahdollisuuksia ja hyötyjä osana yrityksen liiketoimintaa.
    e. osaat valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia tapoja toteuttaa e-markkinointia ja perusteella valintasi. (not translated)

    Programme(s)

    Degree Programme in Business Management

    Unit location

    eCampus

    Virtual proportion

    5 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Content periodicity

    Mikä on e-markkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen e-liiketoimintaa ja mitä osa-alueita e-markkinointi pitää sisällään?
    Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan e-markkinoinnin keinoin?
    Osaat arvioida ja kehittää organisaation verkkosivujen toiminnallisuutta käyttäjälähtöisesti
    Mitä monikanavaisuus tarkoittaa?
    Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, toteuttaminen ja juridiset säännöt? (not translated)

    Students use of time and load

    5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää. (not translated)

    Exam schedule

    Suoritustapana oppimis- ja kehittämistehtävät. (not translated)